Szólj hozzá
Sarlay Béla Sándor [ 2016-03-18 20:46 ]
Igazatok van! (Sajnos)
Csoki Mama [ 2013-09-02 16:16 ]
Na azért hallgassátok meg Viktorotok 1 mondását "le kell szoktatni a rókát a csirke lopásról" hát a róka le is szokott,csak most kappan harácsol....
lényeglátó! [ 2013-05-21 02:56 ]
Mindenki hite szerint elfogult, vakhitű Szabó Dezső: Mit jelent ez a jobb és baloldaliság? Azt, hogy az illetők egy az országot érintő egyetemes, vagy részletkérdésekben nem fizikai és pszihikai adottságok összes ismeretéből s a szóban forgó probléma elképzelhető minden hatásából alkotják meg az ítéletüket: hanem egy híg tudományellenes, elemeiben ellentmondó piszkos frázeológia szerint mely őket jobb- vagy baloldaliakká kötelezi” — aszerint, hogy melytől reméli a maga boldogulását, zsákmányát, mondom hozzá én. !
Tarski [ 2013-05-19 13:11 ]
Hajdu László [ 2013-05-18 22:53 ]
Az igazi bátorságra majd 2014-ben lesz szükség,. amikor majd leválthatjuk ezt a rablóbandát. A nagy kérdés az lesz, hogy lesz-e elég bátorsága a választóknak, hogy ellenálljon a Fideszes megdolgozásnak, és nyíltan vállalja azt, hogy elég volt, többször nem fogtok átverni.
Könnyű NEKEM bátornak lenni, hiszen semmit sem veszíthetek, hiszen olyan öreg vagyok, mint az országút. De azok vajon bátrak lesznek-e 2014-ben, akik még ma dolgozhatnak és a Fidesz győzelme esetén kiderülhet az, hogy nem rájuk szavaztak? Nos, ehhez, vagyis a Fidesszel történő szembehelyezkedéshez kell a bátorság a még aktív dolgozóknak.
T.
Hajdu László [ 2013-05-18 22:53 ]
Gratulálok a bátorságodhoz.
Üdvözlettel:
www.hajdu15.hu
Tarski [ 2013-05-18 08:39 ]
A demokrácia fogalmát én valószínűségi változóként értelmezem, amelyik egy valószínűségi mezőben értelmezhető. A diktatúra is valószínűségi változó, de a demokrácia által felvett értékhez képest a diktatúra értéke kisebb. Ezt elég részletesen leírom a könyvemben, most ezzel nem foglalkozom többet. A lényeg az, hogy a demokrácia és a diktatúra valószínűségi változó értékei között létezik egy diszkrét érték, ami elvileg megkülönböztetné a két dolgot egymástól. De ezt a diszkrét értéket eddig még senki sem tudta pontosan meghatározni, én sem. Tehát azt, hogy a demokrácia miként, milyen feltételek mentén mehet/megy át diktatúrába. Éppen ezért lehet az, hogy ahány ember, annyi különböző értelmezése lehet a problémának. A politikusoknak ez kifejezetten hasznos, mert a politika alatti tömeget (Debreczeni József fogalma!) lehet manipulálni. Ez utóbbi nem történhetne meg akkor, ha a demokrácia elmélete olyan egzakt tudomány lenne, mint pl. a matematika. De nem az!!! Amit én "elkövettem", az csak egy kiindulópont lehet arra nézve, hogy matematikailag leírjuk a problémát.
Tehát nem véletlen az, hogy egészen különböző nézeteket olvashattál a kommentek között arra nézve, hogy OVM demokrata-e, vagy sem. Az én véleményem változatlanul az, hogy ha választani kell: Orbán demokrata-e, vagy diktátor-e, akkor az előbbire szavaznék. De ez nem meríti ki a probléma teljes spektrumát, ez egy nagyon leegyszerűsített megközelítés!!!! De, mondom, gondolailag akkor, tehát 2010 tavaszán még csak itt jártam. Ma már nem, és ez a lényeg!
Fontos látnunk még azt, hogy mivel az EU tagjai vagyunk, ezért ha az jól működik, akkor MO-on elvileg sem lehet diktatúra, mivel MO nem szuverén ország!!! (Ez is egy külön probléma, ami bővebb kifejtést igényelne!). S ha a Tavares-jelentés célt ér, akkor OVM mostani elhajlása kiigazítást nyer, így visszatérünk az EU Alapjogi Charta által definiált demokrácia fogalomhoz.
De ha már matematikus vagy, van egy kérésem. Ha érdekel, akkor elküldöm neked A demokrácia lényege című könyvemet, amit ha áttanulmányoznál, és megírnád a kritikai észrevételeidet, akkor sokat segíthetnél nekem. Csak annyit kell tenned, hogy az aristotle@citromail.hu nyilvános e-mail címemre megírod a saját e-mail címedet, és elküldöm a tanulmányt.
Bocsi, de két részletben kellett közreadni.
T.
Tarski [ 2013-05-18 08:38 ]
kGyuri0 [ 2013-05-17 18:28 ]
Kedves kGyuri!
Sok problémát vetettél fel a kommentedben, amiből talán ki fogok hagyni néhányat, amiért már most az elnézésedet kérem. Szóval, ez a sorozat kifejezetten politikai célzattal készült, a 2010-es választás előtt. Nem tudományos munka, hiszen igazán nem volt időm az átrágására, mivel azt egyik napról a másikra írtam meg. Változtatni pedig nem fogok rajta, mert az, mint már írtam többször, 1. nem lenne illendő azokkal az Olvasókkal szemben, akik korábban olvasták ezt, 2. kordokumentum, ami mutatja az akkori gondolkodásomat a témáról, egyáltalán a világról.
Ilyen módon valóban sok javítani való lenne rajta, egyebek mellett a demokrácia fogalmának pontos értelmezése, amit Te is jogosan kifogásoltál. Nos, van egy sorozatom, ami kifejezetten ezzel foglalkozik, de azt nem érdemes elolvasnod, mivel időközben azon is javítottam. Nem árulok el azzal titkot, hogy egy könyvet akarok kiadni A demokrácia lényege címmel. Ezt már több mint egy éve elküldtem az egyik neves kiadónak, azóta remélem már valami történt vele. Ha esetleg megjelenik, akkor arról itt is szót ejtek. De már most mondom, hogy az abban foglaltakat is túlhaladtam gondolatilag, és több helyen változtatásra szorulna. Így rohan az idő, és ennek tükrében talán világos az számodra, hogy ez a Cézárarcmás c. sorozat milyen sok hibával rendelkezik. De, ismétlem, nem fogok rajta változtatni!
kGyuri0 [ 2013-05-17 18:35 ]
Rossz érzésem beigazolódott, már a hozzászólások olvasásakor gyanús volt, hogy az idézőjel megjelenítésével gond van. Azért remélem, legutóbbi szövegem érthető így idézőjelek nélkül is.
kGyuri0 [ 2013-05-17 18:28 ]
Kedves Tarski,
Elolvastam az összes hozzászólást. Hát egy élmény volt.
Kis hazánk társadalmának állatkertje, hirtelen csak kettő címeres jut eszembe, mi lesz ebből az országból, a hazánkból, Magyarokkal böbebabákkal?
A jelenleg regnáló párt(ok) szimpatizánsainak meghatározó tulajdonsága a nyegleség(amikor maguknál többel érintkeznek
(ellenféllel, ellenérvvel), illetve az álszentség, hamisság, amikor a hülyíthető hívekkel, a politikán aluli emberekkel(nem is tudom, hol olvastam ezt.
A nyegleség nem más, mint cinizmus és arrogancia plusz ostobaság. Na van itt minden! (az állatseregltben. . .)
Persze, fanyalgó, okostóni is, aki távol tartja magát a politikától(!), s úgy adja a bankot.
Magam is természettudományos képzettség alapján állok, én is kedvelem a matematikát
(olyannyira, hogy az a foglalkozásom), kifejzetten kiváncsi lennék a véleményedre,
de nem találom a demokráciáról írott sorozatodat, lehet, rosszul keresem, zárd, kérlek, rövidre, s adj egy linket.
Szóval azért vannak problémáim a blogoddal kapcsolatban,
1. Orbánt sokszor láttam OV-nak, esetlegOVI-nak írni,
utóbbi olyan jópofa, észrevettem, te néha OVM-et írsz. Mi okból?
Aztán, 2. PünköstiÁrpád 1936-bn született(Wikipedia), biztos vagy benne, hogy idősebb vagy?
Sokszor hivatkozol kollégáidra, amikor (újság)írókról ejtesz szót, aztán meg, mint ha más részt pszichológus is lennél,
én, aki egyik sem lévén afféle neofita vagyok, rákérdezhetek?
Ez a cezaromániás fogalom stilárisan kissé meglep(édesanyám, szegény, szintén nem volt pszichológus,
de szinte szavajárása volt különböző egyéneket ekként aposztrofálni ), ez a kifejezés kicsit kávéházi pszichológus-os
Lényegibb problémám pl. 2012-08-19 16: 23 beírásodban:
Ha ugyanis arra kellene válaszolnom, hogy Orbán demokrata-e, vagy diktátor-e, akkor csak az elsőt lehet választanom.
Márpedig így, és kizárólag így vetődött fel itt a kérdés.
Ha így vetődött föl, akkor rosszul.
A két fogalom közül az egyik főnév, a másik melléknév,
de különben is a demokratának nem diktátor az ellentéte, hanem a nem demokrata
( mondjuk antidemokratának), ne vedd zokon, de a szóhasználattól ellazul, eltöttyen, elvész a mondanivaló precíz élessége.
Kicsit olyan, mint amikor a jobbikos vitapartner kijelenti, nem fasiszta, mert az csak a Mussoilini Olaszországában létező párt volt, hasonlóképpen nem is náci(NSDAP). Na persze!
Persze, hogy diktátor (és természetesen antidemokrata, mert az nem kenyérkereső foglalkozást, hanem lelkialkatot és
mentalitást jelent(sztem, első sorban!), ahogy valaki megjegyezte, nevezhetjük akár hámozott karalábénak is, az se változtat a lényegén.
Micsoda gondolat, Orbán azért lenne demokrata, mert a nemzetközi helyzet nem teszi lehetővé, hogy igazi, virtigli diktátorrá koronáztassa magát?
Nonszensz! A fogalmak nem tiszta, egzakt használata ilyen abszurd következtetésekre vezethet.
kGyuri0 [ 2013-05-17 18:21 ]
valami mégsem stimmel?
kgyuri0@t-online.hu [ 2013-05-17 18:13 ]
Nem értem, pedig ma péntek van, mégsem fogadja el
Tarski [ 2013-05-17 07:21 ]
kGyuri0 [ 2013-05-16 18:40 ]
A 16. rész befejező szakaszait, amint azt korábban is kifejtettem, ma is vállalom. Abszolút tudatos volt az, amit írtam. Azt kell megérteni, hogy hiába cezaromániás egy személyiség, hiába vannak neki hatalmi törekvései, ha a külső politikai környezet inadekvát, akkor nem válhat belőle diktátor. S itt én csak azt állítottam, hogy nem diktátor, de nyitva hagytam azt a kérdést, hogy akkor mi? Erre máshol adtam választ, így az itteni kommentjeim során is.
T.
Tarski [ 2013-05-17 07:15 ]
Csákvári Júlianna [ 2013-05-16 16:47 ]
Ezt a történetet részletesebben leírva, kis novella formájában közre lehetne adni. Ha megírja, és elküldi nekem, akkor én megjelentetem.
T.
kGyuri0 [ 2013-05-16 20:43 ]
Az imént elfeldkeztem arról, hogy vannak az írásban mondanivalójához és tartalmához nem felnövő stiláris és nyelvhelyességi hiányosságok, pl. a többször említett potencionalitás helyett én potencialitást használnék, továbbá nyelvünkben az alany és az állítmány jobbára egyszerre egyes számú vagy többes számú, ez az egyeztetés. Természetesen ezt nem kötekedésből, vagy rosszindulatból teszem szóvá.
kGyuri0 [ 2013-05-16 18:40 ]
Nagyszerű elemzés, bár kissé bőbeszédű, drKende és DebreczeniJ, valamint PünköstyÁ. szövegeihez képest igazán újszerű kevés van benne, de alpjában jó szintézis.
Kicsit meghökkentő a végkifjlet, több tízoldalon keresztül bitzonyítja,s szerző, hogy Orbán diktátor, majd azzal zárja, hogy nem az. Ez komolytalan, jó, hogy nem így kiált föl: "NEM IS IGAZ, VICCELTEM, BI-BI-BI !!! (Ezt csak egy féle képpen tudom elfogadhatón mahgyarázni: a szöveg írásakor a szerző nem krt önbeteljesítő jósltként "ördögöt festeni a falra"
Csákvári Júlianna [ 2013-05-16 16:47 ]
Orbán Viktor nem diktátor.. Érdeklődéssel olvastam a fenti írást. 40 éves tanítói hivatásom okán "kedvenc aktorom", mint a gyermeklélek és a környezeti hatások szerencsés "ötvözete" figyelemkeltő számomra. Különösen a TÖRTÉNELMI HIVATÁSTUDAT A HATALOM BÍRTOKLÁSÁBAN...1973. Országos Úttörő Találkozó Csillebérc. (Buda és Pest centenárium) A gyermekekért végzett munkám "jutalmául" kaptam az adott megyém Úttörővezetője címet. Ezen a "Trombita harsog, dob pereg... földön-vízen-levegőben"... meghívóval 2000 fő-
felső tagozatos (7-8-9) az ország minden részéből a LEGKÍVÁLÓBBAK vehettek részt. A Partizán Altábor lakói : Komárom-Fehér-Zala megyei gyerekek. Kb.90 fő...kirítt egy ksfiú, akinek éjszakai "problémája" akadt. Éjszakai ügyeletben "jött a kopogás"...a parancsnoki épület ablakán.. "no ez már megint a Viktorka"...2-3 nagyfiú kiséretében... rendezkedett... és mi felnőttek ugráltunk-...jegyzőkönyv: - 10 éves gyerek valószínű fél nem tud "aludni"...Az Országos Úttörőparancsnokság a 14 napon keresztül a programok keretében "tudatosította"... Vezérgondolat a kíválóságokra: TI LESZTEK A 21.SZ TÖRTÉNELMI SZEREPLŐI: A napiparancsban és a csodálatos földön-vízen levegőben program 2 hete számomra is életreszóló emlék... Sajnos a rendszerváltás után ??? leégett a Csillebérci Üttörőtábor és vele együtt a "kordokumentáció"....Hallatlan tárgyi és történelmi tények a gyermekek életéről..pl Tábornaplók váltak a tűz martalékává...( 2013-ban sokan (52-55 éves) közülük a közélet szereplői...???...egy 40 éves Úttörővezető... (az igazság szolgálatából) ELŐRE!
Tarski [ 2013-05-15 07:51 ]
Kosztor Béláné [ 2013-05-14 17:20 ]
Igen, így van, egyetértek! Ennek ellenére nézzék meg, hogy mennyien támogatják! S ez az igazán szörnyű dolog.....
T.
Kosztor Béláné [ 2013-05-14 17:20 ]
Erőszakos szülők gyermeke, erőszakos felnött lesz. Az már csak hab a tortán, hogy korrupt, lelkiismeretlen, álszent, hazug, és ami a legfontosabb hataloméhezs. Semmi és senki nem számít, sem ország, sem állampolgár, sem senki!!!!
Szent Eltvíz [ 2013-05-05 13:31 ]
"Disznókat, szárnyasokat tartottak, háztájit műveltek, sőt még a „böngészés”-ben is részt vettek. Ez azt jelentette, hogy a termés betakarítása után mindenki elvihette az otthagyott termést, amivel ingyen juthattak anyagi javakhoz. Ez nem jelentett tehát lopást, hanem a tulajdonosok részéről egyfajta szociális indíttatású támogatást a szegények részére."
Ezt errefelé mezgerélésnek nevezik.
Tarski [ 2013-04-16 11:11 ]
sunshine [ 2013-04-15 14:41 ]
A végkövetkeztetést illetően nem változott a véleményem. Tehát, ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy demokrata-e, vagy diktátor-e, akkor inkább az előbbit választom. Ha viszont úgy tesszük fel a kérdést, hogy eléggé demokrata-e, akkor már nem ilyen egyszerű a helyzet. Szerintem nem, de ezt már részletesebben meg kell indokolni, amit én megtettem A magyar demokrácia mai válsága című sorozatomban. Ez megtalálható a Népszava blog rovatában is.
Köszönöm a kommentet!
T.
sunshine [ 2013-04-15 14:41 ]
Kedves Tarski,
nagyon érdekes volt végig követni a három évvel ezelőtt írottakat, de -sajnos- ami a végét illeti, az ma már szerintem nem állja meg a helyét. A Nagy Vezér magasról tesz a demokráciára, az EU-ra, a Néppártra, kényére-kedvére alakítgatja az Alkotmányt (bocsánat, az Alaptörvényt), tehát nagyon sok mindent meg mert, és meg tudott tenni az elmúlt 3 évben, amit te 2010-ben még elképzelhetetlennek tartottál. Biztos, hogy most is ez lenne még a végkövetkeztetésed? Amúgy nagyon hasznos, ha minél többen látják-olvassák az írást, mint ahogy Kende Péter könyvét is kötelezővé kéne tenni minden választást megelőző évben.
Tarski [ 2013-04-03 09:19 ]
Andrew_s [ 2013-04-02 14:07 ]
Igen, sok minden hiányzik ebből a tanulmányból. Az is, amit írtál. DE:
1. ezt a sorozatot kifejezetten a 2010-es választásra írtam egy kis eszmélésre, hogy ki is OVM. De ez az eszmélés csak sokkal később következett be akkor, amikor már késő volt.
2. ez a sorozat kifejezetten pszichológiai jellegű, így ezen határok között kellett maradnom. Minden történeti áttekintés és elemzés azt a célt szolgálta, hogy eljussak a "cezaromániás személyiség" fogalmához, és ebből bizonyos következtetéseket levonjak. Ez történt a 15. és a 16. részben, amit ma is vállalok.
3. sokat lehetett volna időközben javítani a tanulmányon, de ez nem lett volna illendő azokkal szemben, akik korábban olvasták ezt. No meg aztán, ez a sorozat híven tükrözi azt, hogy miként gondolkodtam 2010 áprilisában OVM-ről és más dolgokról. Ha változtatok rajta, akkor az már a saját gondolkodásom történelmét hamisítaná meg. Ezért nem változtatok rajta ezek után sem.
Köszönöm a kommentet!
Üdv.: Tarski.
Andrew_s [ 2013-04-02 14:07 ]
Kedves Tarski,
Most olvasom először ezt az írást. Elhiszem, hogy jó része ma is vállalható. Míg más része talán korrekcióra szorul.
Napi események fényében fenntartom azt a másutt megfogalmazott, és ezen írás ismerete hiányában levezetett gondolatot, hogy Orbán alapvetően egy erősen sérült személyiséggel rendelkezik.
http://endresy.blogspot.hu/2012/07/miniszterelnoki-tunetlicit.html
ill.
http://endresy.blogspot.hu/2012/09/kortunet-vizsgalat.html
Ugyanezen a blogon több írás járja körül ennek következményeit.
Azt a fajta bosszúszomjas önhitt hatalommániát, aminek jelei nap nap tán bukkannak fel.Miközben körülötte kiépül ugyanaz a csinovnyik-seregből verbúvált holdudvar, ami Sztálin esetében is megfigyelhető volt. S valamilyen szinten Rákosi esetében is.
Ugyanakkor sok szempontból Rákosi és Kádár kifejezetten reálpolitikus volt Orbán-hoz képest. Ez a vetület az írásból hiányzik. Mármint a politikusi megfelelőség.
Holott ennek hiánya, mert azért ez igencsak hiányos Orbán esetében, egy gyakorlatilag állandó kisebbrendűségi komplexus és a kényserpozíció szülte felelősségpánik szülő anyukája. Azt világos pillanataiban aligahnem tudja,míg folyamatosan sejti, hogy ellenfeleinek egy részéhez képest ebbőla szepontból a fasorban sincs. S nem csak oldaliság okán. Márpedig úgy vágyni az élre, hogy az ember tudat alatt pontosan tudja, hogy egy Antall-hoz hasonló második, ha nem harmadik vonalbeli szellem, önmagában is nagy teher lehet.
De ez egy nayon másik vonalhoz vezet. Szinte egyenesen valamelyik szélsőgéhez. A pofonnal pótolt tehetség és tudás világához. Érthetővé téve a szélsőségeknek tett gesztusokat, és a betévedést egy olyan zsákutcába, ahol csak a szélsőjobbon vagy a falon át vezet a kivezető út.
Tarski [ 2013-03-14 12:51 ]
Kedves Erika!
A február 22-i író-olvasó találkozón részletesen elmagyaráztam azt, hogy miért nem lehet Orbán diktátor. Tudom, hogy nem vehettél rajta részt, de akkor lehetett volna kérdezni, ha valamit nem értesz. Így viszont csak azt írhatom le, amit én gondolok erről az egész problémáról, és nem lehet visszacsatolás hozzám tőled.
Szóval, a lényeg az, hogy az EU-s tagságunk miatt egyetlen nemzetállam sem rendelkezhet szuverenitással. A "szuverén" fogalma "felségjogot" jelent. Míg korábban a nemzetállami vezetők gyakorolták ezt a felségjogot, addig ma az EU gyakorolja. Tehát az ún. teljhatalommal csak az EU rendelkezhet. A diktatúra fogalma pedig a teljhatalommal van összefüggésben: diktátor csak az lehet, aki birtokolja a teljhatalmat egy nemzetállamon belül, azaz szuverén, a szó politikai filozófiai értelmében. Vagyis Orbán csak azért nem lehet diktátor, mert nem szuverén, s az ezzel kapcsolatos felségjogokat sem gyakorolhatja. Ezt ugyan ő maga nagyon sajnálja, de nem tud, illetve nem mer ellene tenni semmit sem.
Ebből vezethető le az, amit én írtam: nem bonthatja le a demokrácia alapvető pilléreit, mert az EU egyszerűen nem engedi. Piszkoskodhat az EU-val szemben, de ha az EU kiélezi a helyzetet, azaz büntetést helyez kilátásba, akkor mindig meghátrál. Így volt ez a médiatörvénnyel, a bírák nyugdíjazásával, stb. kapcsolatban. S így lesz minden ehhez hasonló elhajlásával, ami ezután fog jönni.
Persze, Orbán ezt nagyon élvezi, mert permanensen szabadságharcot vívhat mindenki ellen, és naponta bizonyíthatja a híveinek, hogy a nemzet jó cáratyuskája. Kérdés, hogy mindezt meddig tolerálja majd az EU?
Most ennyit.
T.
Erika [ 2013-03-13 17:14 ]
Fantasztikus es felelmetes iras. De ebbol a sok remek oldalbol hogyan jutottal az utolso sorokra??? Anelkul is hogy a 20:20 hindsight-ot alkalmaznam, csak az iras logikajan belul a kovetkeztetes pont az ellenkezoje kellett volna hogy legyen. Mindenutt, meg Amerikaban is ala lehet asni a demokracia pillerjeit (persze ott sokkla nehezebben es lassabban) - a demokracia a tarsadalom erettsegen mulik. A magyar tarsadalom eretlensege pedig Europaban egyedulallo.
Tarski [ 2013-01-15 08:26 ]
Kedves Neroka!
Jó lenne, ha február 22-én eljönnél az író-olvasó találkozóra, ahol kitérek majd az általad felvetett problémákra is. A találkozó a DK székházában, délután 15.00-kor kezdődik (lásd a facebook-os oldalakat).
T.
neroka [ 2013-01-13 19:07 ]
Az elemzés nagyon mélyreható és meggyőződésem, hogy a szerző nagyon jól látja, hogy Orbán hogyan lett kisgyerekből az ORBÁN! A végkövetkeztetésével viszont abszolút nem értek egyet! A Fidesz Így ahogy van, amblokk nem demokratikus párt, mert egy kézben van, minden döntés az ORBÁN joga, nem tűr semmiféle ellentmondást! Ha levonjuk azt a pár száz ragadványt, akik kihasználva az ORBÁN hatalomvágyát, alá dolgoznak, akkor esetleg elmozdulhatna a Fidesz a demokratikus irányba. Addig viszont nem demokratikus párt. Az ORBÁN viszont szerintem egyáltalán nem demokrata! Az európai környezet és a NATO tagság okozta kényszer miatt van még meg az országban az a kevés demokrácia, ami megvan. Ha nem lenne ez a kényszer, akkor már régen nem lenne itt nagyobb demokrácia, mint Lakusenko Fehéroroszországában, vagy Azerbajdzsánban. meggyőződésem, hogy így van! Nagyon szeretném előre tudni, hogyan reagál majd az ORBÁN 2014-ben, ha mondjuk elveszti a választásokat. Nehezen tudom róla elképzelni, hogy simán félrevonul. Benne van a pakliban, hogy teljesen begőzöl és erőszakkal akarja majd megtartani a hatalmat, ebben a tőle függő ezrek csatlakoznak hozzá . Nagy kérdés, hogy az erőszakszervezetek ebben az esetben melyik oldalra állnak! Ezen kívül szerintem az is benne van a pakliban, hogy valamilyen módon rendkívüli helyzetet hoz létre (pl. az utcára küldi a fasiszta elemeket, mint 2006-ban, szétvereti a fővárost), majd a szintén tőle függő közt.elnökkel elrendelteti a rendkívüli állapotot. Ebben az esetben választás nem lesz, a 2/3-ával átalakíttatja az elnöki hatalmat, teljhatalmat kér, majd megválasztatja magát elnöknek , aztán feloszlatja a parlamentet, az ország gazdaságilag összeomlik, de ez őt nem érdekli. Innen kezdve csak erőszakkal lehet majd eltávolítani. Szerencsésebb esetben a 2014-es vereség után összeomlik, őrjöngő állapotba kerül és már nem tudják az orvosok rendbe hozni. Drukkoljunk, hogy ez utóbbi helyzet álljon elő. A normális hatalomátadást én a mese világába sorolom, nem látok rá esélyt.
Tarski [ 2013-01-03 12:32 ]
Gordiusz!
A náci rejtély problémájával én is foglalkoztam sokkal korábban:
http://www.nepszava.hu/blog/entries.php?id=3141
Amúgy az a véleményem a galamus cikkel kapcsolatban, hogy Orbánból sohasem lett volna cezaromániás személyiség, ha arra nem lett volna adott a történelmi kor. Pl.: Rákosi idejében régen a bitófán végezte volna....
T.
Gordiusz [ 2013-01-02 09:19 ]
Ma olvastam egy eléggé idevágó cikket:
http://galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=183212&catid=65&Itemid=101
Elgondolkodtató gondolatkísérlet.
Andrási József [ 2013-01-01 03:51 ]
Elképesztően mélyreható elemzés melyet a következőkkel lehet lezárni:1923. nov. 9-én puccsszerű hatalomátvételt kísérelt meg, majd a kudarc után 5 év fegyházbüntetésre ítélték. Landsberg várbörtönében írta meg a Mein Kampf ( az én harcom) c. könyvét. 1924-ben kiszabadult, és röviddel utána újjáalakította pártját. Klinikai értelemben nem volt elmebeteg, de pszichopata volt, torz lelki alkatú személyiség. Alapgondolata a szociál - darvinizmus volt. Szerinte az emberiség történelmét az örök harc, és az örök kiselejteződés jellemzi. Az erős életben marad, a gyengébb elpusztul. Szerinte a népek sorsát a szüntelen küzdelem szabja meg, melynek győztese az árja faj. Ilyen árja népnek tekintette a német népet. ( árja= Az őskorban Irán és India területére betelepült népeket jelentette. Ez egy fajelméleti fogalom, mely szerint létezik egy “árja faj”, az emberiség fejlődésének legmagasabb hordozója, melynek “legtisztább” képviselői a germán népek, s közülük is a németek.) A német népekben látott minden olyan tulajdonságot, amely méltóvá teszi őket a világuralomra, és a zsidókban fedezte fel mindazt, amit gyűlöletesnek tartott. Hitler a zsidóság veszélyességét azzal magyarázta, hogy ez nem vallás, hanem világuralomra törő faj, amely összeesküdött az árják ellen."/Hitler /2007. december 18/ Érettségi com
zoller [ 2012-12-21 21:42 ]
Hát én még mindig utálom,Nem tehetek róla,én még mindig leköpném!!!
Szégyen egy miniszterelnökünk van sajna!!De már jó látni hogy kevesebb bőr van már az arcán a mi kis cézárunknak:)
Békebiro [ 2012-12-06 22:49 ]
TRAGÉDIA MAGYARORSZÁGNAK EZ AZ EMBER!
Tarski. [ 2012-11-09 13:06 ]
Kedves Csutak!
Köszönöm az elimerést és a segítséget a terjesztésben.
Nem akarok változtani semmin, mert szerintem sem szabad!
T.
csutak [ 2012-11-09 11:05 ]
Többször elolvastam, megérte!
Szokásom idézni egy egy műből, de most azt fogom választani, hogy csak linkelni fogom ezt a blogbejegyzést!
Ebből kiemelni nem szabad semmit, mert szép kerek így egyben.
Mondjonleorban [ 2012-11-09 10:36 ]
A harmadik fejezethez, folyt köv:
Nagyon érdekes új deformáció, üveget fényében fontos szempontja a fejlődés a személyiség a szerző. Ellenvetés nélkül gyönyörű mély mocskolódtakkonkrét orbánisták megjegyzés, olvas, élvez. Meg meri elfogadni a primitív és szégyellte a gyenge Isten természetét: "Persze, hogy érdemi csökkentését azokat hogyan érzelmi megértést. De a máz és rózsaszín köd a szemét le a kilincset, ha világossá válik, hogy sok ember."
Módja, hogy megakadályozzák a rendszer a diktátor, és még mindig a demokratikus. Képviselőcsoport kijelző - nem teszi lehetővé a leírását az EU, nincs módja annak, hogy másként nem. Másrészt, ez az, amit mi jelenleg tagja az Európai Unió része az állam negatív, minden erőfeszítést, hogy elérje a sikert lepődni, hogy az EU-ban, mint egy lépés. Diktatúra, diktatúra és a diktatúra minden dalúan. Először is, a tudomány és a filozófia a politikatudományi tanszék a ELTEf totalitárius diktatúra nem. Jelenleg már a pénzt, de mint korábban, a végső cél, hanem egy teljesebb formában. Ma egyszerűen azért, mert a részét a felek is hivatkozni demokrácia a hét, és nem a rengeteg. És fedezze fel a politikai pártok és a civil társadalmi szervezetek nem kormányhű még a harag, de láthatjuk minden típusú embernek, minden a demokratikus szervezet szigetecskéit által károk eltávolítása a rendszer túlélte. (De nem több mint ötszöröse, mint a kép diktatúra kövér bajúsz Dr László Országgyűlés elnöke közvetett bizonyíték a képeket, mint a "szendvics" a bérek a tanárok mutatnak annak ellenére, hogy. A beismerővallomását volt 25 éve már) az a tény, hogy a folyamatot nem sikerül, akkor diktatúra vagy válnak a diktátor, mert még nem tudja ezt a feladatot 100%-ban kész, és amíg a demokrácia nem lehet a demokrácia, az nem azt jelenti, az emberek .... Hitler nem hiszem korszakukról Musszoliniről demokratikus átmenet akaratlan önkéntelen rész időigényes dolog. Orbán kellett építeni egy diktatúra, mint ahogy kiteljesíteni. így Hitler vagy a Demokrata Párt? 1939 képes volt, hogy állítsa le a folyamatot, mint a? 1937?
rohadanarancs [ 2012-11-02 14:18 ]
Szerintem az állami ünnepek a forradalmakról emlékeznek meg, nem a kormányváltásokról. A korábban leírtak egyértelműen leírják, hogy nem az a demokrácia ismérve, hogy vannak-e választások, hanem a demokratikus jogok kibontakozása vagy elnyomása. Ez esetben a demonstációk hasztalansága esetén a forradalom megoldás lehet, akár a 89-es K-Keurópában végbement vérnélküli forradalmai is, vagy mint Romániában a diktátorok leszámolásával. Személy szerint orbánt megóvnám ettől, de csak önös érdekből, hogy vallomást kifacsarva belőle az egész társadalom szembesülhessen a valójával, és az egész rendszerére kiterjedő számonkérés megtörténhessen anyagi értelemben is.
És hogy kontrázzak, pont orbánék voltak, akik 2006-ban uszítva a törvényes demokratikus rend ellen dorbézoltak szerte Bp-en. Azóta pedig puccsolják folyamatosan a demokrácián maradványait is.
Olyan ez szerintem, mintha egy vérszomjas medvét eresztenénk a kisiskolások közé minden nap, és azt állítanánk, hogy hagyjuk, mert rendszeresen bent van tanítási időben az osztályban, és a 25-ből csak 21 gyereket tépett szét, tehát létezik még a második B osztály, ha csökkent létszámmal is.
Tarski. [ 2012-10-31 07:07 ]
rohadanarancs [ 2012-10-30 20:51 ]
Amit mondani akartam, azt mind leírtam. Nem érdemes a szót szaporítani.
T.
rohadanarancs [ 2012-10-30 20:51 ]
1,rész:
Rendben! Akkor nézzük más oldalról!
Hitler, Mussolini, Putyin, Kádár, Castro, Chávez, az arab monarchikus diktatúrák és még sokan mások, szinte az összes diktatúra tart választásokat, csak az a különbség a demokráciákénál, hogy ott van konkrét esélye az ellenzéknek az egyenlőség és a megfélemlítés nélküli szabadság alapján, amíg a diktatúrákban ez predesztinált. Sőt! Egy diktatúrának a diktátor lemondásával, demokratikus választások kiírásával is vége lehet, amint történt sok-sok év után Pinochet tábornokkal is Chilében. De attól szerintem ne tartsunk, hogy 25 év diktatúra után viktátorunk lemondana!
A fenti jóemberek talán kivétel nélkül választásokon megerősített- azaz Ön szerint demokrataként - vezetők. Nos az én izlésem és jogi , politikai, filozófiai felfogásom szerint ez nem így van. Ez nem elégséges kritériuma a demokrataként való megítélésnek. Szerintem Hitler és Mussolini sem tekinthető demokratának, hiába kerültek demokratikus választások segítségével hatalomba.
A kérdés az nézetem szerint, hogy a demokratikus elemeket lebontja, vagy felépíti, ha pedig már adottak, akkor megtartja, esetleg jobbítja.
A másik kérdés, hogy egy diktátort mikor szabad rendszerével együtt félreállítani. Az egyik esetben (Hitlert tekintve) meg kell-e várjuk a genocídiumot, a világháború végigvitelét, és terroristának, állam elleni gonosz összeesküvőnek tekinteni az ellene fellépőket, mégha merényletet, gyilkosságot is próbáltak ellene elkövetni. Mondhatjuk, hogy Hitler jogszerűen, hivatalosan is támadhatatlanul tette amiket tett, és minden szempontból elítélendő az ellene fellépő minden mozzanat, ami nem választásokon történik. (Jelezném, hogy a jogrendünk szerint is pl. háború, katasztrófa esetén felfüggeszthető a választási rendszer, rendkívüli - szükségállapot kihirdethető, így pl. a jövőben valószínűsíthető elnöki rendszerünkben a helycserével orbán helyzete tovább stabilizálható. Ilyen helyzetet könnyen tud produkálni, provokálni....)
Különben ez látom, hogy csak szemantikai kérdés, (és valószinűsítem, hogy csak a hatalomtól tartás az oka, hiszen én sem lennék hülye nevemet adva blogot üzemeltetni Mo-on , ha közben engem és a családomat rendszeres atrocitások érhetnék a véleményszabadságommal élésem miatt. Ezért nekem már könnyebb így frissen külföldre emigráltan, nagyjából álcázva! )
rohadanarancs [ 2012-10-30 18:52 ]
Mindenkinek magának kell eldönteni, hogy pl. Hitlert mikor kellett volna, vagy lett volna jogszerű félreállítani.
Diktátorunknál is a demokrácia lebontása szinte végstádiumba került már, és csak az EU lassította eddig is, csak idő kérdése, hogy meddig engedjük.
Egy őszinte választ várok! Szerinted orbán visszaalakítja a választási rendszerünket, vagy a korábbinál egyenlőbb feltételeket teremt-e benne, és az alapján bármikor elbukva a győztesnek gratulálva mosolyogva átadja a hatalmát, feloszlatná hűbéreseit a bitorolt államigazgatási szervezetből?
Tapasztalatom szerint kizárólagos - egyeduralomra tört a hatalom birtoklása érdekében, amit már több jogtudós is kimondott. Ezért a hatalma, uralkodása már illegitimmé vált emiatt, és az eltávolítása (szerintem) bármilyen eszközzel szükségszerű, persze elsődlegesen a választásokon keresztül lenne az, (Bár addigra helyrehozhatatlan károkat okoz.) Ebből adódik a következő kérdés: Mikor lesznek, és egyáltalán lesznek-e demokratikus választások az elkövetkező évtizedekben? (Tudni illik, kijátszható, hogy ne legyenek. És az is biztos, ha lesznek, akkor már többet nem lesznek a korábban is említett európai mércék szerintiek.... Venezuelában és Iránban is vannak választások, csak nem polgári demokrácia ízűek.)
Újabb oldalról: El kell -e, ill. meddig kell elviselni viselni, hogy egy demokráciából diktatúrába, vagy kvázidemokráciába taszítsák az országot?
Szóval az orbánrezsimet nem a jövőbeli bűnei miatt kell elkapálni, hanem arra már az eddigiek is elegendőek, ha magától nem tette meg a fenti államellens puccsa miatt. Tudni illik demokratikus úton szerezte, de a demokrácia megpuccsolásával tartja magát hatalomban! És a puccsnak nincs köze az esetleges választási időpontokhoz, hiszen azt már előtte elkövette, amikor a jogrendünket és a demokráciánk nagyrészét felszámolta. Az már csak másodlagos kérdés, hogy az eltávolítása mi módon történik meg. Annak egy lehetősége az általa determinált választások, vagy a lemondása, vagy bármi más. A lemondása bármikor megtörténhetett volna, és ez jobban mutatott volna a végelszámolásnál, de az (elcsalandó)választásokban bízni csak neki enged időt a hierarchiájában gazdasági erőt koncentrálásában, és az több mint bűn! Hiba.
rohadanarancs [ 2012-10-30 18:50 ]
Rendben! Akkor nézzük más oldalról!
Hitler, Mussolini, Putyin, Kádár, Castro, Chávez, az arab monarchikus diktatúrák és még sokan mások, szinte az összes diktatúra tart választásokat, csak az a különbség a demokráciákénál, hogy ott van konkrét esélye az ellenzéknek az egyenlőség és a megfélemlítés nélküli szabadság alapján, amíg a diktatúrákban ez predesztinált. Sőt! Egy diktatúrának a diktátor lemondásával, demokratikus választások kiírásával is vége lehet, amint történt sok-sok év után Pinochet tábornokkal is Chilében. De attól szerintem ne tartsunk, hogy 25 év diktatúra után viktátorunk lemondana!
A fenti jóemberek talán kivétel nélkül választásokon megerősített- azaz Ön szerint demokrataként - vezetők. Nos az én izlésem és jogi , politikai, filozófiai felfogásom szerint ez nem így van. Ez nem elégséges kritériuma a demokrataként való megítélésnek. Szerintem Hitler és Mussolini sem tekinthető demokratának, hiába kerültek demokratikus választások segítségével hatalomba.
A kérdés az nézetem szerint, hogy a demokratikus elemeket lebontja, vagy felépíti, ha pedig már adottak, akkor megtartja, esetleg jobbítja.
A másik kérdés, hogy egy diktátort mikor szabad rendszerével együtt félreállítani. Az egyik esetben (Hitlert tekintve) meg kell-e várjuk a genocídiumot, a világháború végigvitelét, és terroristának, állam elleni gonosz összeesküvőnek tekinteni az ellene fellépőket, mégha merényletet, gyilkosságot is próbáltak ellene elkövetni. Mondhatjuk, hogy Hitler jogszerűen, hivatalosan is támadhatatlanul tette amiket tett, és minden szempontból elítélendő az ellene fellépő minden mozzanat, ami nem választásokon történik. (Jelezném, hogy a jogrendünk szerint is pl. háború, katasztrófa esetén felfüggeszthető a választási rendszer, rendkívüli - szükségállapot kihirdethető, így pl. a jövőben valószínűsíthető elnöki rendszerünkben a helycserével orbán helyzete tovább stabilizálható. Ilyen helyzetet könnyen tud produkálni, provokálni....)
Különben ez látom, hogy csak szemantikai kérdés, (és valószinűsítem, hogy csak a hatalomtól tartás az oka, hiszen én sem lennék hülye nevemet adva blogot üzemeltetni Mo-on , ha közben engem és a családomat rendszeres atrocitások érhetnék a véleményszabadságommal élésem miatt. Ezért nekem már könnyebb így frissen külföldre emigráltan, nagyjából álcázva! )
Tarski. [ 2012-10-30 07:50 ]
Kedves Rohadanarancs!
1. a demokráciáról és a diktatúráról alkotott elméletemet nem vonom vissza, azt máig jónak tartom. Eddig még senki sem cáfolta meg érdemléeges ellenérvekkel. Megismétlem: ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy OVM demokrata-e, vagy diktátor-.e, ahogy fentebb tettem, akkor a válaszom az, hogy demokrata! Milyen elméletet tudsz ez ellen felmutatni? Semmilyet, mert nincs ilyen elmélet, A politikai filozófiában is csak olyan elméletek vannak, amelyek nem írják le olyan pontosan e két fogalmat, amint én megtettem. Vagy tudsz olyant felmutatni, amit én nem ismerek? A politikusokra nem kell adni, mert ők meg aztán csak vagdalkozni tudnak. Az egyszerűen elméleti mocsár!!!
2. egy demokráciában csak demokratikus eszközökkel lehet leváltani egy kormányt! Ebben sem másítom meg a véleményemet! Azaz: 2014-ig van mandátumuk a Fideszeseknek, addig várni kell! Egy felfordulást nem indokolhat az, hogy 2014-ig tönkreteszik az országot! Tehát nincs értelme felbőszíteni a demokratikus ellenzéket arra, hogy erőszakos útoin döntse mmeg Orbán hatalmát! Nem a középkorban élünk!!!
T.
rohadanarancs [ 2012-10-28 16:23 ]
4.rész:
2 dolog!
- A nagy lé tavasszal a MNB tartalékaihoz hozzáféréssel fog még hozzájuk kerülni, aminek lenyúlása végképp hosszútávon megpecsételi a sorsotokat! Választások előtti porhintés, ígéretek, osztogatás, oligarcháik feltőkésítése végleg, hiszen ez az utolsó eddig felhalmozott tartalék a MANYUP szétrablása és a földek lenyúlása után. Nincs több. A családi ezüstkészlet utolsó, de legnagyobb darabja is elúszik számunkra, azaz elsimicskázódik a maffiarendszerükön keresztül a zsebeikbe. De ez nemcsak emiatt fájdalmas, hanem mert ezen pénzek egy részének felhasználásával monopóliumot szereznek minden további állami és EU-s forrás lenyúlására az elszegényítésünkön keresztül, és minden ellenzéküket potenciálisan támogatót végképp felszámolhatnak. Kialakul gazdaságilag a totális diktatúra, csak demokratikus biodíszlet, látszat marad minden politikai értelemben is.
- A legnagyobb csavart még senki sem merte kimondani. Az elnöki rendszerré alakítás során a közvetlenül a választások előtt nagyon hosszú (pl. 7 éves) mandátummal, vagy örökre kinevezett diktátorunk áderral helyetcserélve egy fajsúlytalanná tett parlamentet hagy meg kézi irányítása alatt, amely a napi politikában küzd, és vállal felelősséget, mint lecserélhető kellék, amíg ezen felülemelkedve a háttérből irányítja elmozdíthatatlanul vezírünk, aki a választások előtti 2/3 birtokában minden hatalmat, kinevezési lehetőséget a maga kezébe irányít. Az azután már csak tétnélküli szemfényvesztés lesz, hogy választások mikor, kinek a nyerésével történnek meg. A hatalom hosszú időre a kezében ragad!
rohadanarancs [ 2012-10-28 16:22 ]
3.rész: Na ezt a psichológiai játékot is sok variációban fogják velünk játszatni. Egy kicsit mindig megégetik a kezünket, hogy féljünk, és ha lenne lehetőségünk is a választásra, azt ne merjünk, mert az esetleges nyereség ellenpontozásaként az ismeretlen mértékű, kiszámíthatatlan és talán mindent elsöprő rosszabb, fenyegetésként ott fog csikarni a csotjainkban. Ezzel sokakat passzivitásba nyomva a félelmek felébresztésével.
Talán nekünk is már csak ez az utolsó esélyünk maradt a mozgósításra, és talán, ha hasonló módon felhívnánk ennek veszélyére a figyelmet.
A nick-nevedből is kitűnik, de sajnos ez az általános szintén, hogy türelemmel képesek vagytok azt a számára aranyat érő időt biztosítani részére a későbbi demokratikus körülmények közötti megbuktatása esélyének hitegetésével, vagy azt elfogadva és szétkürtölve, pedig ez csak szemfényvesztés az időnyerés és a demokrácia látszatának fenntartása érdekében.
Szerintem akár katasztrofális csapást is jelent, ha kivárjuk a 2014-re ígért, vagy bármikor esetlegesen bekövetkező választás(oka)t, hiszen addigra nemcsak a teljes közigazgatási felépítményrendszert fogja magaalágyűrve átformálni, hanem a totális gazdasági hatalmat megszerezni a közpénzeken túl a magánszférában is minden profitábilis vállalkozás tulajdonosi és igazgatói pozícióinak átírásával, bekebelezésével, a nem betagozódók megfélemlítésével (minimum apolitikussá kényszerítésével, de a reklámjaikon keresztül is csak a diktatúrát szolgálóvá formálva). Ezzel nemcsak a hűbérúri rendszerét építi ki, hanem minden ellenzéki erő támogathatóságát is megszünteti. A választási rendszer egyoldalú átvésésével, az importszavazók mézes-mázos kamuhitegetésével a választási eredmény csak számotokra lehet még naiv feltételek mellett demokratikusan elfogadható, de ezzel szemben a realitás az, hogy mivel Ti csak mindig a jelenlegi helyzetből indultok ki, nem a választásokkor várható paraméterekből, az addig felállítandó csapdák és gátak ismeretével, azok nyilvánvaló feltételezésével számoltok, amelyek figyelembe vételével az nem lesz megvalósítható. Gondoljatok csak arra, hogy az elmúlt félidőben csak a könnyebben benyelethető apró torzításokat vezették be, a második félidő már vérre fog menni, így az esélyeteket is minimalizálni fogja. Eddig csak a felszíni karcolgatásai történtek meg a választási szabályozásnak. Eredménycentrikusan ez sem rossz, de az időnyerés miatt a húzósabb, rámenősebb technikák csak ezután várhatóak.
rohadanarancs [ 2012-10-28 16:18 ]
2. Más oldalról. Cse és Kasztró is forradalmár és demokrata volt. Cse a szabadságharc áldozata lett, de Kasztró bebetonozta magát a szigetén jóérzékkel és egy fél évszázada tartja pozícióját, de a paranoid scizofreniája kiépülésével (amit köszönhet az USA-nak is) mára már diktatúrát épített ki, a lakosság nyomorban tartásával. Na ez várható nálunk is. De vannak frissebb lelkitestvérei viktátorunknak D-Amerikában , Bolívia (Evo Moráles) és Venezuela diktátorai. Csávesznek (Hugo Chávez) is csak arra kell vigyáznia, hogy a választásokon nehogy 100% felett győzzön, mert akkor már lehet, hogy gyanússá válna a helyzet. A tendencia és a lépések teljesen hasonlóak a magyarhoz. Bolíviában sajnálatukra olaj nincs annyi, mint Venezuelának, csak trópusi fa, így azok irtásával élik fel jövőjüket, amint viktátorunk a MANYUP és a MNB tartalékainak elsimicskázásával. (Csak emiatt van Putyinhoz hasonlóan Csávesznek is jövője. Magyarországnak sincs, ezesetben talán szerencsére!)
Minden diktátor hajlamának engedve a hatalmával élve elmehádorodott módon építette (építi ki ) lehetőleg lerombolhatatlan módon diktatúráját, amit akkor már hiába ismer fel az addig legelvakultabb támogatója is, lehetetlen a rendszeréből kibújni, kimaradni, ha már egyszer az abba beépítve bekebelezett, különben árulójaként a legkeményebben jár el vele szemben a többiek megfélemlítése érdekében.
IGEN!!! Pont ez az az időszak, amíg így, de inkább úgy még megdönthető kevesebb fájdalom és kár árán. Ez a MNB bekebelezéséig még nyitva áll. Azután már a demokratikus fordulat hajtóanyaga többet nem lehet pénz, csak a forradalom hajtóanyaga a vér!
A demokrácia és diktatúra meghatározását nem szabad ilyen metafizikus alapokon kezelni, hiszen dialektikájában érdemes nézni a tendenciák ismeretében. Amennyiben egy rendszert a demokratikus elemeitől foszt meg folyamatosan, tendenciózusosan valaki és ezzel együtt az autokratikus, diktatórikus, fasisztoid elemeket építi ki, betonozza be, bár még tart irányított választásokat diktátornak tekinthetünk és diktatúrának. És hasonló elvek szerint pl. a magyar demokratikus átalakulás éveit 1989 és -90-t (vagy akár még pár azt megelőző évet is) már nem tekinthetünk diktatúrának, amikor a demokratizálódás egy vérmentes forradalommal történt meg a többpártrendszer kialakításával, a demokratikus szabadságjogok kiteljesedésének lehetőségét biztosítva. Jelen esetünkben a fasizálódás, a diktatúra előrenyomulása erősebben érinti az ingerküszöbünket, hiszen elvesz, ami fájdalmasabb, jobban beég a zember tudatába, mint amikor egy addig ismeretlen új lehetőség nyílik meg előtte, amivel még meg kell ismerkedjen, meg kell tanuljon élni vele.
rohadanarancs [ 2012-10-28 16:16 ]
Sokmindenben érdekes, fontos új szempontok szerint világít rá a szerző a torzult, beteg személyiség kialakulására. Külön élvezettel olvastam a hozzászólásokat is, ahol a látványosan orbánisták zsigerből mocskolódtakkonkrét cáfolat nélkül. Természetesen megértem milyen összeomlást jelentene lelkileg nekik, ha el mernék fogadni az istenségük gyenge, primitív és alávaló mivoltát. Pedig ez nyilvánvaló sokak számára, ha a rózsaszín ködöt, s mázat eltakarították a szemük elöl.
Viszont nagyon zavar, hogy a rezsimet és diktátorát még mindig demokratikusnak, ill. demokratának tünteti fel - magyarázat, hogy az EU-ban nincs módja , nem engedik másképp üzemelni. Nos egyrészt ez csak a pillanatnyi állapot, hogy EU-tagok vagyunk, másrészt minden igyekezetük arra irányul, hogy ezt a meglepett EU-ban elsőként sikerüljön elérnie. Egyrészt a tudományegyetemek filozófia és politológia tanszékei szerint a diktatúrának 2 megvalósulása létezik, az autokratikus diktatúra és a totális diktatúra. Jelenleg még csak az elsőben tartunk, de mint kitűnik, a végcél nem ez, hanem a teljesebb formája. Ma is számtalan államban létezik ez, és még véletlenül sem neveznénk demokráciának csakazért, mert létezik bennük több párt. A pártok és nemkormányhű civilszervezetek felszámolását és ellehetetlenítését ma is láthatjuk Mo-on, de ezekkel együtt minden formában dühödten, szervezetten rombolja a demokrácia még megmaradt szigetecskéit is a rezsim. (De akár egy kép formájában itt is megjelenő bizonyíték áttételesen a diktatúrára kövérbajúsz lászló- mint "szendvics" fényképe a TEK minimum 5-szörös fizetéséről a tanárokéhoz képest". Igaz, hogy a beismerővallomását erről már vagy 25 éve megtette.) A demokrácia lebontása még nem jelenti azt, hogy valaki demokratikus addig, amíg a folyamatott 100%-ban nem tudta még befejezni és ugyan így ne lenne diktatórikus, vagy diktátor.... Musszoliniről és Hitlerről sem elmélkedünk a demokratikus korszakukról, hiszen az csak a kényszerű átmenet kényszerű része volt a diktatúrájuk kiépítésében. Azért orbánhoz hasonlóan ők is csak az időigényes folyamat végével tudták azt kiteljesíteni. Vagy Hitler hányig volt demokrata? 1939-ig? 1937-ig?
Tarski. [ 2012-10-20 08:42 ]
Brendel Mátyás [ 2012-10-20 07:33 ]
Kedves Brendel Mátyás!
1. valóban Debreczeni és Kende könyvére támaszkodtam alapvetően, hiszen ez a két könyv volt legjobban hozzáférthető számomra. Debreczeni könyvét karácsonyi ajándék képpen kaptam, Kende könyve pedig elérhető volt a neten. Éppúgy, mint Pünkösti Árpád sorozata: a Szeplőtelen fogantatás. Alapvetően e három műre támaszkodtam. Ezeket azonban rendre megjelöltem forrásként, ami ilyen tipusú művek esetében nem szokványos, csak tudományos tanulmányok esetén. Nem is tekintem ezt a sorozatomat tudományos műnek, arra van más dolgozatom. Mindehhez hozzá kell venni azt, hogy még a választás előtt be akartam fejezni a sorozatot, mert nem titkolom, hogy ez része volt a Fidesz elleni politikai harcomnak. S így is kell erre a sorozatra tekinteni.
2. mindezek ellenére VAN új dolog a művemben, hiszen én például mélyebben elemeztem a dac mibenlétét, és annak következményeit. Az pedig abszolút új, ahogyan a cezaromániás személyiség ismérveit leírom! Erre sem akkor, sem később nem találtam szakirodalmat. De ha Ön tud ilyent mondani, akkor kérem, írja le, mert szívesen elolvasnám.
3. Bayer József egyszer azt írta, hogy minden szakember a plágium és az eredetiség között kihúzott kötélen táncol. Ezzel csak azt akarta mondani, hogy nagyon nehéz olyan művet alkotni, amelyik teljesen eredetinek mondható. Különösen akkor, ha nem ismerjük a világon addig megjelent összes idevágó művet, hiszen ab ovo lehetetlen megismerni a nagy tömege és elérhetetlensége miatt.
4. egyébként, bármennyire is kétségbe vonható a művem eredetisége, egy újságíró számára az a döntő, hogy mennyien olvasták el azt. S ezen a téren ma úgy állok, hogy már a 43 ezer látogatón is túl vagyok. Amint azt korábban is írtam, ennyien soha egyetlen cikkemet/sorozatomat sem látogaták meg.
Üdvözlettel: Tarski.
Brendel Mátyás [ 2012-10-20 07:33 ]
Azért nagyrészt a Kende és Debreceni könyvét használod fel, ismételed meg. Ehhez képest a felütés nem jogos, hogy ők nem foglalkoznak ezzel. A két könyv a forrásod, sokszor még a oszichológiai megfogalmazásokat is onnan idézed. Te csak sokkal bővebben írsz erről, ennyi.
Tarski. [ 2012-10-11 16:38 ]
Márton Zsolt [ 2012-10-11 14:16 ]
Kedves Márton Zsolt!
Egy újságíró legnagyobb elismerése az, ha sokan olvassák a cikkeit. Nos, a mai napig 41.159-en látogatták a Cézárarcmás című sorozatomat. Soha ennyien nem olvasták még az interneten megjelent bármelyik cikkemet, s soha annyian nem gratuláltak bármelyik cikkemért, mint ezért a sorozatért, nemcsak itt, hanem a facebook-on is. Akkor miért ne érezném azt, hogy érdemes volt küszködni vele???
Lehet, hogy ezt Ön nem érti meg, de én igen és tudom, hogy mindegyik újságíró kolléga hasonlóan gondolkodik, mint én.
T.
Márton Zsolt [ 2012-10-11 14:16 ]
Értem Önt.
Nagy valószínűséggel csak nékem idegen az, hogy egy politikusra időt fecséreljek, habár épp ebben a pillanatban is azt teszem.
Ha bármiféle nemes célt elért vele, kérem értesítsen.
Örülök, hogy szót váltottunk!
Tarski. [ 2012-10-11 07:48 ]
Márton Zsolt [ 2012-10-10 20:23 ]
Kedves Márton Zsolt!
"Higgye el, hogy soha, de soha, valamit is magára adó ember nem akar más ember lejáratása árán,( még ha esetleg jogos is a rosszallása ) írói vagy másféle babérkoszorút saját magának. Ugye érti, hogy mi a problémám az efféle írásokkal?"
Sajnálom, de én nem hiszek abban, hogy létezhetne politikamentes újságírás. Még ha csak az ember a természetes humanitását fejti ki, akkor is egy állásfoglalásnak tekinthető. Emlékeztetem Hegelnek azon tételére, hogy ha valaki A-t mond, akkor egyúttal azt is kijelenti, hogy az nem-B. Magyarán, akár tetszik, akár nem, bele kell lépni a homokozóba, és így vagy úgy, de színt kell vallani. Ha pedig ezt alapként elfogadom, akkor miért ne fejthessem ki azt a nézetemet, amit ÉN tartok jónak.
S hogy valóban NEM a Fidesz kereszténydemokrata eszmeiségével van problémám, bizonyítja az, hogy Merkel asszony politikai szereplését sokszor minősítettem pozitívként. Itt sem Orbán eszmeiségével van bajom, hanem a személyiségével. Márpedig éppen ez teszi olyan politikussá Orbánt, ami már az EPP pártcsalád számára is terhessé vált. Éppen ma áll Orbán Merkel asszony szőnyege szélére és Ön biztos lehet abban, hogy nem sok dicséretet fog kapni.
Egy másik szempont az, hogy minden, ismétlem: minden az interneten megjelent publikáció egyben részévé válik/válhat a ma folyó politikai harcnak. Vagy azért, mert eleve annak szánta a szerzője, vagy pedig azért, mert hivatkoz(hat)nak rá. Ilyen helyzetben pedig jobbnak tartom azt, ha egyértelműen kinyílvánítom azt, hogy melyik oldalon állok. Ez pedig azt is jelenti, hogy melyik oldalon NEM állok, a dialektika hegeli értelmezése alapján. Ezért igenis nyiltan vállalom azt, hogy ilyen politikussal, pontosabban cezaromániás politikussal nem tudok azonosulni, legyen az akármelyik oldal képviselője is. Erről szól ez a sorozat!
Most ennyit erről.
Üdvözlettel: Tarski.
Márton Zsolt [ 2012-10-10 20:23 ]
Olvastam a véleményeket még mielőtt írtam Önnek.
Talán három éve lehetett egy ,, a la cart" műsorban, amikor kiváló magyar elméket szólaltattak meg, melyben ezek az emberek annyira világos, egyértelmű, célra törő válaszokat adtak a magyar politikai helyzetre, hogy a műsorvezető kénytelen volt megkérdezni, hogy vajh miért nem vesznek részt az ország irányításában. A válasz csupán az volt, hogy a politika a magukfajta embert egyszerűen nem csak taszítja, de megalázó rangban is kezelné. Gyakorlatilag dedós szintnek tekintették, mindenféle nagyképűség nélkül.
Ezért írtam Önnek, hogy a témával foglakozók mind egytől egyig részt vesznek a homokozóban, még akkor is ha óvóbácsinak hiszik magukat, aki kívül áll a történésen.
Higgye el, hogy soha, de soha, valamit is magára adó ember nem akar más ember lejáratása árán,( még ha esetleg jogos is a rosszallása ) írói vagy másféle babérkoszorút saját magának. Ugye érti, hogy mi a problémám az efféle írásokkal?
A magam politikai, vagy ,,pártszimpátiámról", ahogy maga mondja, csak ennyit idézhetek:
,,azt kérdeztem magamtól, emigráns és hazátlan,
ki mindig kívül álltam a rendőrkordonon,
akinek hivatalból koszorút sosem adtak,
megrögzött forradalmár, hívatlan énekes,
hogy miért nem találtam olyan eszmét magamnak
amelyért száz halállal halni is érdemes.
Mert ahogy minden anyag egy hőfokon megolvad,
úgy vár mindannyiunkra egy eszme is, melyért
a leggyávább közöttünk is szívesen kiontja
forró szívéből azt az öt vagy hat pintnyi vért.
Lehet, hogy ilyen eszme, amelyért halni mennék,
nem látogatja mostan e polgárszázadot
és idegen asztalnál ülök, mogorva vendég,
s ha lázadni szeretnék, csak versben lázadok...."
Tarski. [ 2012-10-10 12:18 ]
Márton Zsolt [ 2012-10-09 21:40 ]
Kedves Márton Zsolt!
Tisztelem a véleményét! Ennek ellenére nem értek egyet Önnel. Olvassa csak el az alant lévő véleményeket, amelyek között sok pozitív értékelés is van. Most mondja meg, hogy miért higgyek Önnek? Az az érzésem, hogy a mostani véleményét a pártszimpátiája sugallta. De megteheti, nincs ezzel semmi baj, csak ne képzelje azt, hogy elhiszem azt, amit írt.
Tarski.
Márton Zsolt [ 2012-10-09 21:40 ]
Az írása szimpla szimpátia hiányosságból fakad. Tudományos vagy egyéb ésszerű magyarázat nem nagyon akad benne. Van aki elviseli, túllép a saját magától fiatalabb páváskodásán, netalántán tehetségbeli előnyén, Ön nem tud. Ennyi az irásának mozgatórugója, gyerekes düh, dac semmi más. Sajnálom, de ezzel semmit sem ér el, hogy gyerekkorból kiragadott, mást persze gondosan elhallgatott történetből irtózatosan gyenge jellemrajzot fabrikál. Szánalmas az igyekezet, ahogy jellembeli ferdeségét egy másik jellem ferde emberen próbálja eltusolni. Hallgatni arany. ( lett volna, de bölcsebb biztosan )
Tarski. [ 2012-10-05 17:17 ]
Bors [ 2012-10-04 23:15 ]
Köszönöm a gratulációt! Én sem merek rágondolni arra, hogy mi lesz itt még akár egy év múlva is, hát még 2014-ben!
T.
Bors [ 2012-10-04 23:15 ]
Gratulálok! Tökéletes elemzés. A legszomorúbb az, hogy most 2,5 évvel később még inkább igaz minden szava és következtetése. Bele sem merek gondolni mit hoznak a 2014-es választások.
Tisztelettel,
Bors
Tarski. [ 2012-09-11 08:19 ]
Kedves Árpád!
Azt hiszem, nyugodtan tegezhetjük egymást, hiszen én vagyok az idősebb, meg amúgy is kollégák vagyunk.
Nos, sok véleményt olvastam ezzel a tanulmánnyal kapcsolatban, de a Tiéd ezek közül kiemelkedik. Egy kolléga elimesrése mindig sokkal többet nyom a latban, hiszen ő szakmai szempontból jobban meg tudja ítélni a minőségét.
A könyvedről természetesen tudtam, de sokkal könnyebben hozzáférhető volt és a részleteket is könnyebb volt a Népszabin megjelent sorozatodból idézni. Hálás vagyok azért, hogy megírtad azt, mert sokat merítettem belőle, annak ellenére, hogy én más szempontból tekintettem Orbánra.
Utólagos engedélyedet kérem ahhoz, hogy a kommentedet a facebook-on közzétehessem, mert erre nagyon büszke vagyok. Remélem, nem fogsz beperelni ezért.
Üdvözöl: a debreceni Tarski
Tarski. [ 2012-09-11 08:09 ]
böbebaba [ 2012-09-07 10:03 ]
Tisztelem a véleményét, ezért nem törlöm ki a kommentjét. Az ilyen hangvételű hsz-eket általában törölni szoktam, mert az nem fér össze a honlap stílusával.
Egyébként a lelki állapotommal nincs semmi gond. Időközben ugyanis megtanultam azt is, hogyan uralkodjam rajta.
Tisztelettel: Tarski.
buzicigányzsidó [ 2012-09-10 20:55 ]
vicces amikor 2012 szeptemberében valaki még mindig képes fideszesnek lenni... vak az illető vagy hülye?
Pünkösti Árpád [ 2012-09-09 15:12 ]
Gratulálok! Kitűnő elemzés.
Sajnálom, hogy nem vette észre Kende és Debreceni hivatkozásából, hogy a Szeplőtelen fogantatás nemcsak a Népszabadságban jelent meg folytatásokban, hanem többszörös terjedelemben könyvként is. OV gyerekkorának történetei először itt kaptak nyilvánoisságot.
Érdekes lehet sorsának formálódásában, hogy nagyon szeretett nagyszülőkkel talán a meny-anyós viszony miatt megszakadt a kapcsolat. Egy szeretetforrás elmaradt az életéből.
Nagy lehetőség rejlik OV borzalmas kézírásának grafológusi elemzésében. Ez sokat adhatna a megismeréséhez. Nem szívesen utalok rá, de testvéreit, főleg kisebbik öccsét mintha más bordában szőtték volna, kisebb képességű OV-nél.
Ő legfeljebb félgenerációsnak mondható, és nem hiszem, hogy fel lehetett - hogy fel merték akasztani - a fogasra. Na de nem ragozom, amit annak idején megtudhattam róluk, benne van a könyvemben. (Népszabadság könyvek, 2005)
Folytatásra buzdítanám a kitűnő Tarskit, a szintén debreceni: PÁ
böbebaba [ 2012-09-07 10:03 ]
Hogy a "tanulmány" idoljától idézzek: " na és?"
Szeretem az ilyen etikai megközelítésű álmélylélektani elemzéseket, ahol a gyerekkori csínytevésekből vezetünk le mai politikai cselekedeteket. A szerző valószínű édibédi magaaláhugyozós, szervilis kisfiú volt, aki világéletében szenvedett a sikeres, sportban ügyes, lányoknál népszerű, tehetséges és okos fiú osztálytársaitól, s most ezt a szorongását és örök irígységét vetíti ki az évszázad legtehetségesebb politikusára.
Sovány vigasz: a jelenség nem egyedi, sok férfit kínoz ugyanezen probléma. Ld. Pinokkió Ferenc és talpnyalói - Kéri, Kende, Debreczeni és sokan mások.
Hajrá Magyarország, hajrá Fidesz, éljen Orbán Viktor!
Tarski. [ 2012-08-19 16:23 ]
nemfontos [ 2012-08-18 14:25 ]
Természetsen én írtam minden betűjét a tanulmánynak. Az idézett részt ma is vállalom - ismét természetesen.
Ha ugyanis arra kellene válaszolnom, hogy Orbán demokrata-e, vagy diktátor-e, akkor csak az elsőt lehet választanom. Márpedig így, és kizárólag így vetődött fel itt a kérdés. Azért demokrata, mert az EU rákényszeríti arra, hogy demokrata legyen. Ha nem lennénk az Unió tagjai, akkor már nagy bajban lennénk, mert elszaladna a csikó alatta.
Javaslom még elolvasni A demokrácia lényege című tanulmányomat, ahol ezt a problémát jelentősen árnyalom a strukturális, a funkcionális és a végigvitt demokrácia fogalmának a bevezetésével. Itt már azonban nagyobb lehetőség van a differenciálásra, és már pontosabban értékelem Orbán rezsimjét.
T.
Tarski. [ 2012-08-19 16:14 ]
nemfontos [ 2012-08-18 13:45 ]
A más formában történő megjelentetésre én is gondoltam, de nem akarom elkiabálni, mert babonás vagyok. Ha van valami biztos, akkor szólok!
T.
nemfontos [ 2012-08-18 14:25 ]
Csak a végkövetkeztetésen csodálkozom: Orbán nem diktátor, mert nem is válhat azzá, mivel a demokrácia alapvető pilléreit ab ovo nem tudja aláásni. Magyarán: minden korábbi minősítésem, és kritikám ellenére azt kell mondanom, és ez a sorozatom végkövetkeztetése, hogy a Fidesz demokratikus párt és annak vezére Orbán Viktor demokrata.
Mintha nem is te írtad volna vagy megfenyegettek.
Én pedig azt mondom: Orbán Viktor többé nem akar vereséget szenvedni, ergo vagy nem lesz választás 2014-ben vagy puccsot csinál 2/3-jával és nem fogja átadni a hatalmat - feltéve, ha a baloldal győzne.
nemfontos [ 2012-08-18 13:45 ]
Kedves Tarski!
2010-ben írott tanulmányát csak most olvastam. Ha elfogadom ténynek a leírtakat, a történtekre vonatkozókat ( tehát nem az ön következtetéseit Orbán mentális tulajdonságaira, bár azzal is egyet kell értenem, utóbbi 2 év ezt bebizonyította ), akkor most ijedtem meg. Szörnyeteg maffia uralkodik az országon. Vallás-alapító őrjít meg tömegeket, a mindhalálig híveit.
Talán elpártolnának tőle - az értelmesebbek bizonyára többen - ha tanulmányát valahol népszerű változatban megjelentetné.
Amíg lehet és ha még nem késő.
tisztelettel
Tarski. [ 2012-07-18 09:16 ]
Kedves Zsuzsa!
Itt a részletesebb válaszom:
http://www.nepszava.hu/blog/entries.php?id=3976
T.
Tarski. [ 2012-07-17 07:15 ]
Kedves Zsuzsa!
Tisztelem a véleményét! Ennek fejében csupán azt kérem, hogy Ön is tisztelje az enyémet.
Sohasem állítottam magamról azt, hogy - Orbánnal ellentétben - én tévedhetetlen vagyok. Az viszont sokat mond számomra, hogy eddig több, mint 36 ezren látogatták meg ezt a sorozatot, ami az internet birodalmában nagyon jelentősnek tekinthető. Tehát, valamilyen oknál fogva olvasásra alkalmasnak tartják a tanulmányomat. S számomra ez fontos dolog!
Ez a dolgozat egy lélektani tanulmány, amiben arra keresem a választ, hogyan sikerült Orbán Viktornak a semmiből a csúcsra törnie, ami önmagában jelentős teljesítmény. Ezt én is elismerem. Mindezek azonban nem fedheti el azt a tényt, hogy ő egy erősen cezaromániás személyiség, aminek a tudományos leírását is megadtam. Azt pedig, hogy ez mennyire volt sikeres, talán egy szakmabelinek, tehát egy mértékadó pszichológusnak kéne megállapítania. Szakmai szempontból eddig még semmilyen kritika nem ért, ezért gondolom azt, hogy jól jellemeztem Orbán Viktor személyiségét.
Ebből a cezaromániájából következik mindaz, amit ma sokan megsínylenek, mert gyakorlatilag csődbe vitte a nemzetgazdaságot. Ha ezt Ön sikernek tekinti, akkor tegye, én és még sokan mások nem tesszük. Ezt a véleményt pedig kéretik tiszteletben tartani.
Kézcsókkal: Alfred Tarski.
uber [ 2012-07-15 16:00 ]
Kedves Szerző!
Ez egy akkora ostobaság, hogy a csillagos eget veri. Az osztályképről:
A csoportképeket a fotós állította be, senki nem állt önként oda, ahol éppen állt. Minden iskolában voltak simulósabb természetű, és vadabb fiúk. Volt Viktornál sokkal vadabb természetű is, és ezeket verték is rendszeresen a szülők, sőt, elmondom, hogy én is kaptam elég sokat a testvéreimmel együtt, mert ha valamit elkövettünk, azt együtt követtük el. Mégsem lett egyikünkből sem cézár, sem országvezető.
Ennyi erővel bárkiről szólhatna ez a... izé, hogy is nevezzem, tákolmány.
Valamiben mégiscsak különbözött tőlünk Viktor, a kitartásában, a céltudatosságában, és én azt mondom, ne is változzon meg ez a tulajdonsága, mert nem saját magáért lett ilyen, hanem értünk dolgozik, még ha ezt nem mindenki akarja így látni, akkor is.
Én mindig bíztam benne, és ez nem fog megváltozni, bárki is akarja eláztatni, lejáratni, összemosni a nevét holmi mániákkal.
Maradok tisztelettel (Viktor iránt)
Zsuzsa
Tarski. [ 2012-05-15 07:46 ]
Kedves Hegedüs Sándor!
Köszönöm a dicséretet! A szívemből jött, és az eszem sem hagyott cserben!
Tarski.
Hegedűs Sándor [ 2012-05-14 20:38 ]
Fantasztikus elemzés volt, köszönöm, ugyan kiverte a biztosítékot nálam, de feltétlen igaznak gondolom az írást, gratulálok!
Töreky Gábor [ 2012-05-06 16:50 ]
Schwartz Tamás !
Orvos mikor látott utoljra ? :(
erdélyi beáta [ 2012-04-29 14:51 ]
érdekes
Nagy Tamás [ 2012-04-13 16:48 ]
Schwartz Tamás
Csernus doki eldolgozna rajtad egy darabig....
Tarski. [ 2012-03-14 11:44 ]
Kedves Schwartz Tamás!
Ez a tanulmány NEM tartalmaz rasszista megnyilatkozást. Kérem, idézzen, melyik mondatomra, kijelentésemre lehet rásütni azt, hogy rasszista?
A dolgozat egyébként elsősorban lélektani elemzés. Remélem, ezt sikerült megállapítania. Az pedig, hogy ki mit mondott Orbán Viktorra, teljesen irreleváns a tanulmány szempontjából. NEKEM ez a véleményem róla, de nem állítottam sohasem, hogy tévedhetetlen vagyok.
A végkövetkeztetést is vállalom, tehát azt, hogy Orbán Viktor demokrata, mert kénytelen demokratának lenni. NEM diktátor, mert itt az EU-ban ab ovo senki sem válhat azzá. Az pedig, hogy MIVÉ vált volna akkor, ha nem vagyunk az Unió tagjai, csak a spekuláció tartományába tartozik.
Üdvözlettel: Tarski.
Schwartz Tamás [ 2012-03-13 20:41 ]
Döbbenetes ez az írás, annyira fű alatti rasszista uszítás, hogy párját ritkitja. Annélkül hogy kimondaná az antiszemita és cigánygyülölő szerző e két szót de sugallja, Orbán hol zsidókánt hol romaként jelenik meg a szerző beteg lelke előtt.
David Cameron a következőket mondta Viktorról: " Mr. Orban is the JFK of Europe" azaz Orbán Európa Kennedyje, majd folytatta, Kennedyt a Fed gyilkoltatta meg maffiakapcsolatain keresztül, Orbánt az IMF akarja szintén maffiakapcsolatain keresztül (megj. tőlem: pl. a gyurcsányi és Apró bandája a hazai maffiakapcsolat).
Tarski. [ 2012-03-08 06:58 ]
Kedves Papatipa!
Köszönöm a hozzászólását. Meglehet, hogy igaza van, hiszen számára valóban a szabadságharc a lényeges, és nem kíván úgy táncolni, ahogyan az EU közössége azt joggal elvárná tőle. De kénytelen lesz elfogadni a többségi állásfoglalást, de amíg odáig eljutunk, addig a beijgli repül a falhoz. Hogy stílszerű legyxek....
T.
Papatipa [ 2012-03-07 09:41 ]
Kedves Tarski!
Nagyon köszönöm a cikket! Aprólékosan elolvastam a kommentekkel együtt, megérte. Gratulálok!
A jellemrajzból kimaradt egy aspektus, ami - szerintem - szintén lényeges. Ez a vonás megvolt a hasonszőrűeknél is: Mussolini, Kun Béla, Napóleon, Mahmud Ahmadinezsád stb.
Hozzászólásom - a saját eszközeimmel:
"A legkisebbnél is kisebb királyfi"
http://www.irodalmijelen.hu/node/12614/
Személyesen ismerve ilyen embereket, ez a tulajdonságuk meghatározó számukra, de ennek nem szükségszerű velejárója a személyiségzavar, de az állandó bizonyításvágy igen.
És hogy mi lesz a vége? Falhoz vágja az országot, mint a mákos bejglit.
Papatipa
kolto [ 2012-03-05 19:26 ]
14 nap Reklámmentesség:)
Rerun [ 2012-03-02 22:31 ]
Orbán egy tipikus magyar férfi: okos, egomán, hisztis, vakmerő a szavakban és gyáva a tettekben. Akkor hát mi a gond?
888 [ 2012-03-01 08:24 ]
Rendesen be vagytok idomitva jobbról is balról is!A szemed elött meg együtt lopják a maradékott ami még van!Ne csak nézz hanem láss is.Hogy láss is itt van két Link:http://www.ch-serverhosting.com/postaimre/news.php http://www.jovonk.info/
Igazi Magyar [ 2012-02-18 23:18 ]
"Magyar", te igazi strucc fidesznyik: csak nem gondolod, hogy így megvédheted Vezéred? Észérvek nélkül? Pusztán kinyilatkoztatásokkal? "Merhogy báncsák a magyart" felkiáltással sértve érzed magadat önmagad által (is) determinált, rövidlátó világképeddel terhelt nézeteidben? Szóval ha te elvakult is vagy (most a jobb esetet vettem alapul, és nem feltételezem, hogy részesülsz a rablott holmiból), mást nem kell hülyének nézni! Ja, és szoktam mondani: mindenki úgy vélekedik a világról, illetve választáson úgy szavaz, ahogy akar - csak aztán ne csodálkozzon semmin! Osztjónapot:)
Sárkány Éva [ 2012-02-08 13:54 ]
Ettől az \"örökségtől\" igazán megfoszthattak volna engem az Orbán szülők. Kende Péter könyveit elolvastam és abból szerzett élmények máig megmaradtak a tudatomban, kitörölhetetlenül sajnos.
Az itt elovasottak igazán nagy hatást rám nem tettek, mert nem egy pozitív figura a politikai életben sem itt magyarországon, sem szerte a világban. Nem szerethető ember.
Sajnálom, hogy így nyilatkoztam, de ez az én személyes véleményem erről az embernek nevezhető biómasszáról.
amalka84 [ 2012-02-07 14:51 ]
Magyar [ 2012-02-04 02:30 ]
Jellemző!Semmi cáfolat semmi érvelés csak kijelenti, hogy baromság.És még van képe magyarnak nevezni magát?
museen [ 2012-02-04 18:43 ]
Tisztelt Magyar!
Ha Önnek van egy "jobb" verziója, kérem tegye közzé! Kíváncsian várjuk!
Tarski. [ 2012-02-04 07:26 ]
Kedves Magyar!
Ezideig 24.561 látogatója volt ennek a menűpontnak. Ennyien voltak, akik ezt az "ökörséget" elolvasták.
Én ezzel és a sok pozitív visszajelzéssel elégedett vagyok. De ha Ön "ökörségnek" tartja, akkor válogathat sok más jobbos identitású honblap között.
Tisztelettel: Tarski.
Magyar [ 2012-02-04 02:30 ]
Ennyi ökörséget összeírni!!
Semmit nem tudtok, ez az írás úgy ahogy van egy ökörség!!
Azon csodálkozom hogy van még ebben az országban aki elhiszi ezt a sok hazugságot? Miket írtok itt össze vissza? PL ez mi?!"
Kedves Olvasók!
Biztonsági okokból kérem, hogy aki teheti, az mentse el a saját gépére a Cézárarcmás című sorozatomat.
Tarski."
MInek? Ki kíváncsi erre, (?) gondolja hogy bárki mondjuk mozi vagy vacsora helyett ezt a szemetet fogja olvasgatni?
museen [ 2012-02-03 20:57 ]
Végre, valaki le merte írni az igazságot...
Tarski [ 2012-01-24 07:47 ]
Kedves Nasztaszja!
A kommentjének mondanivalójával alapvetően egyetértek. Én azért óvatosan bánnék a fogalmakkal. Ezek ugyanis azért vannak, hogy pontosan leírjuk vele a tárgyi valóságot. Ez pedig az, és ezt most már teljes bizonyossággal állíthatom, hogy Orbán nem válhat diktátorrá. Szeretne az lenni, és remélem ezt lehetett kiolvasni a sorozatomból is, de erre ma már az Európai Unióban nincs meg a feltétel. Éppen ezért próbál elmenni a falig, meg azon túlra is szeretne menni, de az Unió vezetői nem engedik.
Még egy szempont, amit ebben a sorozatban nem fejtettem ki sehol sem. Németország és Olaszország a fasizmus fénykorában szuverén állam volt, így valóban volt lehetőség arra, hogy ott kifejlődjön egy kemény diktatúra, mert annak törvénykezését egyetlen ország sem befolyásolhatta külsőleg. Márpedig az feltétlenül szükséges egy diktatúra kialakításához, mivel a parlamentarizmus térhódításával alapvetően törvények útján valósították meg a társadalmi mozgások irányítását.
Magyarország azonban ma nem szuverén ország, így annak törvényhkezését sem lehet függetleníteni az EU jogrendszerétől. Így igazodni kell az EU Alapjogi Chartájához, ami pedig egyértelműen demokratikus. Az aktuális demokrácia felfogásunkat éppen ez tölti meg tartalommal. Tehát ettől csak kis mértékben lehet eltérni, amit ugyan Orbán kihasználhat, de csak ármenetileg. Az Unió szervei ugyanis árgus szemekkel vizsgálják a hazai törvénykezést, és ha az nincs szinkronban az EU értékrendjével, akkor kiigazításra kényszerítik Orbánt. Ennek sok módszere van, és a napi történések is bizonyítják azt, hogy Orbán kénytelen beállni a sorba. Röviden: egy nem szuverén országban nem létezhet, nem alakulhat ki diktatúra, kivéve akkor, ha azt ránk kényszerítik. De ez már gyarmatosítás!!!
Most ennyit!
Tarski.
nasztaszja [ 2012-01-23 23:33 ]
Kedves Tarski!
Jó ez az írás, bár az én véleményem az, hogy a diktátor tipust lehet szebben kifejezni, attól még a diktátor diktátor marad.
Ha megnézzük a történelemben a diktátorok jellemvonásait, (sőt még a gyerekkorukat is) nagyon sok hasonlóságot találunk köztük. Nyilvánvaló, hogy a kulturális és gazdasági eltérések révén vannak különbözőségek, de alapjaikban jól behatárolhatók. Mindegyik totális hatalomra tör, nem érdekli a nép sorsa még akkor sem, ha látszólag úgy tesz. Egy a fontos, hogy a hatalomvágyát és egyéb igényeit kielégítse!!!!
Egy másik tanulmányban volt aki párhuzamba állította Mussolini intézkedésivel Orbán intézkedéseit. Bizony annak alapján be kell látni, hogy ami itt épül az bizony a demokrácia leplébe burkolt fasiszta diktatura. Míg Mussolini 3 év alatt érte el, hogy a kormánya a parlament nélkül törvényeket alkosson, addig ez Orbánnak 1,5 év alatt sikerült.
Igaz a demokratizálódás folyamat reményt adhat arra, hogy a demokratikus berendezkedésű EU nem tűr meg egy ilyen jellegű szerveződést Európa közepén. Viszont azt gondolom, hogy Orbánék vannak annyira gátlástalanok és hazugok, hogy némi látszat intézkedéssel - mely a demokratikus forma látszatát adja - megpróbálják \"elaltatni\", kijátszani azt, hogy a már megalkotott saját szája izüknek megfelelő törvényeket lényegileg ne kelljen megváltoztatni, azaz az eredetit visszaállítani, ( alkotmányt stb. pártkatonák 8-9 évre való beültetését kulcs poziciókba középvezetői szinten roham munkában folyik), hogy be tudják fejezni a totális hatalom kiépítését.
Az írásból teljes mértékben kiderül, hogy Orbánék és főleg OV nem ért másból csak az erőből, az erőszakból. Ebből logikusan következik, hogy demokratikus eszközökkel megbuktatni nem lehet, vagy csak nagyon nehezen. Arra viszont az országban élő emberek nagy többségének már nincs ideje, mert nincsenek tartalékaik, egyre jobban lesüllyednek, aminek vagy egy határa, amikor már nem számít semmi, és el kell söpörni azt a rezsimet akik ide juttatták őket, mert már nem lehet tovább elviselni sem a cinizmusukat, sem a gőgjüket sem pedig a mérhetetlen gátlástalanságukat.
Tarski. [ 2012-01-22 13:44 ]
Kedves Durkó András!
Talán igaza van. De nem illik változtatni azon, amit akkor gondoltam, és leírtam. Abban viszont nem változott a véleményem, hogy Orbán valóban nem diktátor,. és nem is válhat azzá. A mai történések éppen azt bizonyítják: az EU egyszerűen nem engedi, hogy az európai értékrendet feborítsa, és egy felvizezett demokráciát (autokráciát) alakítson ki. Igen, ma gyakorlatilag arra kötelezi, hogy állítsa vissza a jogbiztonságot, és a fékek és ellensúlyok rendszerét. Ha ezt nem teszi, akkor nem lesz IMF hitel, és egyéb szankciók várnak ránk.
Most írok egy másik sorozatot, amelyben éppen azt elemzem, hogyan építi le a fékek és ellensúlyok rendszerét, és alakít ki egy olyan államot, amelyik az ő politikai céljait szolgálja ki. Itt olvasható:
www.tarski.8x.hu
Üdvözlettel: Tarski.
kolto46 [ 2012-01-22 11:57 ]
Kedves Tarski!
Az imént válaszoltam a nekem küldött e-mailjére. Természetesen magánszemélyhez van szerencséje:))
Durkó András [ 2012-01-22 00:30 ]
Köszönet ezért a tartalmas írásért !!!! Nagyon sok mindent a helyére tesz, amit az ember csak úgy öntudatlanul érzett figyelve az elmúlt huszonév eseményeit. Sajnos azt hiszem, az utolsó három optimista bekezdés ma már máshogyan íródna meg....:(:(:(:(
Tarski. [ 2012-01-21 19:35 ]
kolto46 [ 2012-01-21 14:44 ]
Köszönöm a gratulációt. Nem értettem, hogy miért nincs reklám a honlapomon. Most már értem! Köszönöm ezt is. Magánszemélyhez, vagy egy csoport képviselőjéhez van/volt szerencsém?
Tarski.
kolto46 [ 2012-01-21 14:44 ]
T. tarski!
Gratulálok az írásához!! Repült 14 nap reklámentesség az oldalára:)
Tarski. [ 2012-01-16 16:55 ]
Kedves Katica!
Azt ajánlom, hogy olvasd el a többi sorozatomat is, különösen a Bibó Istvánról írott dolgozatomat. Azt tartom eddig a csúcsnak, és nagyon örülök, hogy sikerült befejeznem.
A Népszaván most megy egy sorozatom: A magyar demokrácia mai válsága. Ebben elemzem azt, hogy mit műveltek a fiúk az utóbbi másfélk évben, és hogyan bontják le a demokrácia építményét. Ezt a másik honlapomon olvashatod:
www.tarski.8x.hu
Kézcsókkal: Tarski.
Katica [ 2012-01-15 21:41 ]
És csak úgy "ajándékba":) , amit a múltkor találtam.. - na meg érdekességképp.
Theodor Adorno (1903-1969) és munkatársai dolgozták ki az A U T O R I T E R gondolkodás kilenc jellegzetességét:
(1) a konvencionalizmust, azaz a hagyományos értékekhez való merev ragaszkodást; (2) a szolgalelkűséget, azaz a saját csoport idealizált vezetőjének kritikátlan szolgálatát; (3) az agressziót azokkal az emberekkel, csoportokkal szemben, amelyek a konvencionális értékeket elutasítják; (4) a szubjektív érzések, a fantázia, a szenzibilitás elutasítását; (5) az előítéleteket, hiedelmeket és sztereotípiákat; (6) a hatalom kategóriáiban való gondolkodást; (7) az emberek lenézésében megnyilvánuló destruktivitást és cinizmust; (8) azt a meggyőződést, hogy a társadalmat állandó összeesküvések veszélyeztetik, illetve irányítják; (9) a „nem szokványos” szexuális viselkedés, azaz a homoszexualitás elutasítását és elítélését.
Az autoriter gondolkodásnak ezek a sajátosságai összességükben persze egy ideáltípust alkotnak, amely ebben a "vegytiszta" formában csak ritkábban figyelhető meg. Egy-egy eleme azonban számos különböző – egymással akár szemben álló – politikai ideológia keretein belül is megjelenhet.
Az előbbiekben felsorolt sajátosságok között logikai összefüggések vannak. A bűnbakképzés mechanizmusai, az összeesküvés elméletek, a saját csoporttal, annak értékeivel való merev azonosulás, a kulturális másság elutasítása, az azzal szembeni agresszió, a hagyományosnak tartott/nevezett értékek abszolutizálása, az erős vezető mítosza, az individualizmus elutasítása és valamely közösség szakralizálása – mindez egy erősen zárt és nagyon merev világnézetet hoz létre.
Katica [ 2012-01-15 21:25 ]
"Tarski [ 2011-12-28 08:39 ]
.
.
.
4. én kimondtam mindazt, amit gondolok Orbánról. Csodálkozom, hogy még mindig szabadlábon vagyok.
Tarski. "
Remélem, maradsz is!!
Politikai ambícióid nincsenek véletlenül? (szóval nincsenek.. kár.. :) Rád szavaznék, és ezt komolyan mondom!
Gratulálok, hihetetlen, hogy hogy volt (van) ennyi energiád egy ilyen nem kis munkát megcsinálni! Pedig a többit még nem is néztem, és még ennek se értem a végére! :)
Katica
Letenye [ 2012-01-11 00:05 ]
Emberek!
Nagyon gyorsan kell cselekednünk, összefognunk viki ellen, ne hagyjuk, hogy még tovább mérgezze életünket!!
Szerveződnünk kell egy vagy több óríási demonstrációra, és el kell tirhítanunk azt a mocskot az utunkból amit ezek górtak elénk, ránk.
Csak tüntetésekkel lehet idő előtt elmozdítani posztjáról ezt az önelégült őrültet.
Ennek sikerülnie kell, és örökre eltűnik a politikából, soha többé nem fog veszélyt jelenteni a demokráciánkra!
INDULJUNK TÜNTETNI, AZONNAL, MINDEN PERC KÉSLEKEDÉS VÉTEK!
Piccolina [ 2012-01-10 11:03 ]
Kisstílű szélhámos felelőtlen, komolytalan banda. Csak nem hagyja az egész társadalom, hogy ez a fejükre nőjön. Milyen példakép ez a mai fiataloknak? Magyarország mehet a süllyesztőbe ezzel a "módi"-val.
Tarski. [ 2012-01-10 07:58 ]
Piccolina [ 2012-01-10 02:09 ]
Ennek a bandának mindig lesz támogatója, hiszen akitűnő a kommunikációja, és elég birka a magyar, hogy azt bevegye. De nézd meg, hogy még egy igazi, véreskezű diktátornak is mennyi támogatója volt. Kadhafira gondolok, akit még fegyveresen is támogattak a hívei. Ilyen bolondok az emberek.
Hogy meddig lesz még a felszínen? Addig, amíg az EU-nak szüksége lesz rá!
T.
Piccolina [ 2012-01-10 02:09 ]
Én is csak egy viszonylag okos, de szélhámos színésznek tartottam, ripacsnak, akinek hazug szövegén nem nehéz átlátnia egy figyelmes embernek. De mégis megteszik? Az ország szégyene, hogy ez az elszabadult ágyúgolyó ott van, ahol. De láthatólag nem élvezi, mert egyre savanyúbb az ábrázata a ballépésektől, az elszigetelődéstől, a taps hiányától. Az hiányzik neki, a vastaps. Hát, nehogy vasrács legyen belőle, egy pszichiátrián.
Piccolina [ 2012-01-10 02:04 ]
Így már teljesen érthető, hogy mit miért művel ez a szélütött nyikhaj banda. Az ország semmit sem számít itt, csak a maguk szórakozása.
Noszticzius Judit [ 2012-01-07 19:01 ]
Sem-sem fogadjunk Orbán vezér-diktátort !!!!!!>:-(((/// Apja szigorúan nevelt kisfiú korában Viktort,mert nagyon rosszul magatartásáért !!! Mert anyja sokat dolgozott a Budapesti Kisegítői iskolájában tanítani és egy héti szálláson( Budapesti Mosolyi utcai Kisegítői iskolajában) lakott nagy távolért vidékről és nehezen nevelt kis Viktort Most Orbán nem jól magatartása van; nagyon makacs,erőszakos,önző,gögös,királysággal diktátor, sem-sem tudja alkamazkodni az IMF-EU -hoz !!!!!!>:-(((((/////
Tarski. [ 2012-01-04 08:12 ]
Kedves Kommentelők!
Mindenkinek nem tudok részletesen válaszolni, ezért a következőket írom le.
1. valóban nagyon sok munkám fekszik a sorozatban! De megérte, mert talán sikerült felnyitnom némelyek szemét, hogy milyen ember ez a mi kis cézárunk.
2. megmondom őszintén jól esik az, hogy sokan gratuláltak nekem ezért a sorozatért. Ezzel függ össze az, hogy ma már meglehetősen jól ismert vagyok az újságírók között. Remélem, Kubatov Gábor "megtisztelt" azzal, hogy a fekete listájára már felvett. Orbán facebook-os oldaláról kitíltottak, amit ismét "sikerként" könyvelhetek el.
Tehát jól mennek a dolgaim, most már csak a börtönt kellene megúsznom!!!
T.
Tarski. [ 2012-01-04 08:02 ]
N [ 2012-01-02 15:02 ]
Neked is azt mondom, amit az előző kommentben mondtam. Kérlek beneteket, hogy olvassátok el a jövő héten megjelenő cikkemet!
T.
Tarski [ 2012-01-04 08:00 ]
Ovis [ 2012-01-02 11:44 ]
Az utolsó bekezdés a 2011. év április havi véleményemet tükrözi. Ma már más a véleményem, amit a most menő sorozatomban fogok részleteiben kifejteni. Ez várhatóan a jövő héten fog megjelenni a Népszaván, és a másik honlapomon.
Ennek ellenére állítom, hogy a demokrácia alapvető pilléreit nem tudja lebontani. Ezt egyszerűen az EU sem fogja engedni. Erre bizonyíték a Barroso levelek, és az, hogy különböző szankcókat terveznek Magyarország ellen.
E mellett még a hazai elenzék sem fogja engedni a demokrácia végleges felszámolását. Erre utal az Ellenzéki Kerekasztal létrehozásának a terve. 2014-ben pedig eldől, hogy sikerült-e valóban lebontani a demokrácia alapvető pilléreit.
T.
Fóti [ 2012-01-03 13:42 ]
A mai délelőttömet a cikk és a hozzászólások elolvasására fordítottam, megérte!
Orbán újabb hatalomra jutása következményeképp jöttek a megszorító intézkedések. Egy nyugdíjas ismerősöm - aki a fideszre szavazott - azt mondta nagyon megbánta. Erre közöltem vele, hogy Orbán egyszer már leszerepelt, miért hitt neki? A hölgy válasza: Azt hittem tanult az előzőekből, megvezetett az ígéreteivel. Nos - mondtam neki - tényleg tanult belőle, sokkal nagyobb erőbedobással teszi tönkre az embereket és az országot.
Remélem sokan olvassák ezt a cikket és végre felnyílik az emberek szeme!
Az én szavazatomat soha nem kapta és nem is fogja megkapni a fidesz.
enneagram [ 2012-01-03 13:36 ]
lemaradt valami a végéről, ami így szólt: ... és hogy mire számíthatunk.
És mire NEM.
enneagram [ 2012-01-03 13:33 ]
Kedves Tarski, láthatóan sok munkád fekszik ebben, köszönet érte.
Leginkább az "Alcsúthoz csatoljuk az USA-t" sztori tetszett. Akkor jutott eszembe, hogy hajdanán olvasgattam enneagram-könyveket. Orbán valószínűleg tipikus "szociális nyolcas" karakter. Amiket leírsz róla, mind ebbe az irányba mutatnak, mintegy iskolapéldái a karakternek. Most visszalapoztam abban a könyvben, amit legtöbbször forgattam, Eli Jaxon-Bear a "Megszabadulás enneagramjában" (105-135. ol.). MInden klappol. Megmagyaráz mindent, és láthatóvá válik, mire számíthatunk.
zoller [ 2012-01-03 00:40 ]
Gratulálok én is a szép összeállításhoz:)
Én annyit tudok mondani hogy nem az anya tehet róla hogy ilyen hülye fia van.
De az biztos hogy le van írva a kutatói munkába(,akaratos,hisztis ,idióta,barom és még szépen fogalmaztam,és ha nem a saját tv-m lenne amikor látom hogy hazudik teli köpködném a képernyőt az biztos)és eléri a célját akkor is ha 30 oldalt kel neki hazudnia.
Véleményem szerint az egész apparátust szétbombáznám és egytől egyig vagyonelkopás,(mindjárt nem milliárdokkal dobálóznának,hanem őrülnének ha 1kg kenyeret megvennének,és a vagyonukat berakni az állam kaszába).
Nyakig vagyunk a szarba!!Énszerintem az orrunkig ér,és csak egy pici hiányzik hogy belefulladjunk.
Egy példa:Gyerekeimmel elmentem pár napra nyaralásnak nevezet hétvégére,gyönyörű Miskolc környék szétcseszve lepusztulva amerre jártam,munkanélküliség stb stb:(És stabilan áll az ország)ez egy vicc.
Üdv Zoller
ipartelep [ 2012-01-02 15:07 ]
A szöveg végkövetkeztetése már már mókás módon mond ellent az egész szövegnek. És bizony, azt, hogy a Fidesz nem demokratikus, hanem Orbánuralmi párt, már 15 évvel ezelőtt is lehetett látni. Hogy mennyire növi ki magát, tehát lesz-e belőle egy manifeszt diktátor, azt még nem tudjuk, mindenesetre ő igyekszik...
Amúgy az írás jó, és érdekes.
N [ 2012-01-02 15:02 ]
Nagyszerű ez az írás és rengeteg kutató munka van benne. Orbán Viktorral és a Fidesszel nem tudom, hogy ma még ki szimpatizál de megkérdezném tőle: Te napellenzőt hordasz vagy a fejedre ejtettek, hogy még mindig hiszel nekik!?
A cikket olvasva felmerült bennem az ötlet, hogy Apuka megverhetné megint - hátha jót tenni. Aztán arra a következtetésre jutottam, hogy lehet apuka nem járna túl jól ebben az esetben.
Sajnos az utolsó egy mondattal nem értek egyet, sajnos a cikk óta kiderült, hogy Ő nem demokrata és a Fidesz sem.
A Fidesz pedig csak és csak akkor fog feloszlani ha a kemény magból valaki távozik - értsd: túlvilágra. Neveket nem említenék, ez a cikk olvasása után, úgy is mindenkinek világos. Ha nem az akkor nem tudom mit olvasott, de hogy nem ezt a bejegyzés sorozatot az is biztos.
Üdv: N
Ovis [ 2012-01-02 11:44 ]
A könyveket olvastam,a történések vitathatatlanná is teszik hitelességüket...mint ahogyan az itt olvasható tényeknek is!
Sajnos eltekintve az utolsó bekezdéstől,mivel az messze magasan már túllépve...centralizáltságát tekintve az mszp,gyenge kezők csoportosulása a fideszhez képest,és biz\' Orbán is megcsillogtat minden diktátori \"erényt\"!
Pozitív látomás egy \"csak\" Európai elszigetelés számunkra,de bizony vastagon benne a jövőben egy polgárháború rémképe is...és ennek,már a gondolata bénító.
Itt bátorkodom üzenni az elvtelenül elvhű fidesz seggnyalóknak...unokának,dédunokának majd magyarázd el miért élnek úgy ebben az országban,és ha már értik történelmet,miért fognak bennünket is irigyelni.
Pedig nyakig vagyunk a szarban,ráadásul egyre többet fizethetünk érte!
Tarski. [ 2012-01-02 10:28 ]
Gordius!
Most kezdődött a Népszaván egy sorozatom, amelynek keretében később elemezni fogom a demokrácia jelenlegi helyzetét. De ezen (azaz a Cézárarcmás c. sorozaton) már nem illik változtatni!
T.
Gordiusz [ 2012-01-02 09:43 ]
Kedves Tarski!
Nagyon fontos és tanulságos írás, mindenkinek meg kellene ismernie. Az írás megjelenését követően történtek szerintem azért minimum kérdőjelessé teszik a végkövetkeztetést illetően.. Azt gondolom, bebizonyosodott, hogy demokrácia a jelenlegi kormányzópárt számára csak annyira fontos, amennyire az a pillanatnyi hatalmi érdekeit szolgálja. Nem cél, nem független vezérelv, hanem puszta hatalomtechnikai eszköz.
Tarski [ 2011-12-28 09:11 ]
Kedves Olvasók!
Biztonsági okokból kérem, hogy aki teheti, az mentse el a saját gépére a Cézárarcmás című sorozatomat.
Tarski.
Tarski [ 2011-12-28 08:54 ]
Kedves Adri!
1. a gyermekkor csak egy tényező, ami cezaromániához vezethet. Én leírtam mindazokat a tényeket, amelyek Orbán cezaromániájának kialakulásához vezettek.
2. nyilvánvaló, hogy a Fidesz sokat segített abban, hogy Orbán cezaromániája kifejlődjön. Most még nem beszélhetünk pszichopatológiai esetről, de ennek leheteősége nem kizárt. Sőt, ha minél több frusztrált helyzetbe kerül, annál nagyobb a VALÓSZÍNŰSÉGE annak, hogy a személyisége szétessen.
3. a Fidesz tagjai jól látják azt, hogy ha Orbánnal együtt haladnak, csak akkor részesülhetnek a húsos fazék tartalmából,. Ezért mindent alávetnek Orbán akaratának, önként és dalolva. Nekik megéri, mert sokat kaszálhatnak. Ezzel pedig tovább erősítik Orbán cezaromániáját, egyúttal a politika felszínén maradhatnak. Orbán azért is jó nekik, mert a bukás után minden bűnt rá foghatnak, úgy, mint a nácik Hitlerre. Éppen ezért alakulhatott ki egyfajta sajátos politikai maffia, amit Fidesznek hívnak. Nos, ez a politikai maffia mindaddig élni és virágozni fog, amíg lesznek olyan birkák, akik hisznek a Fidesz populista dumájának és rájuk fognak szavazni. Ez eltarthat akár 20-30 évig is. Sajnos!!! Addigra már elhalnak, vagy kiöregednek az ős-fideszesek, így már nincs szükség a további maffiaszerű működésre. Nem szép jövő, de ezt fogja választani a birka magyarja! Megérdemlik!!!!
Tarski.
Tarski [ 2011-12-28 08:39 ]
Kedves Böbe!
1. Orbán édesanyja semmiért sem felelős.
2. Orbán nem diktátor, csak szeretne lenni. Ez illene különösen a személyiségéhez, de ez most itt az EU-ben nem válhat valóra.
3. puccsal nem, csak törvényes úton szabad eltávolítani a hatalomból. Csupán az a kérdés, hogy a politikai erőkben lesz-e annyi érzék, hogy közös platformot alakítsanak ki Orbán leváltására.
4. én kimondtam mindazt, amit gondolok Orbánról. Csodálkozom, hogy még mindig szabadlábon vagyok.
Tarski.
Tarski [ 2011-12-28 08:33 ]
Kedves Kovács Úr!
Bocsi, de nem értek egyet veled. Itt ma már nincs helye az erőszaknak, csak a törvényben leírt szerveknek és a törvényben leírt helyzetekben.
Kétségtelen, hogy Orbán nagyon erőszakos, de egy bizonyos határon belül. Tehát itt még azért senki sem került börtönbe politikai okok miatt, és nem is fog. Mindez nem elég indok arra, hogy az akasztófára küldjük. Megvanak a törvények útjai annak, hogy miként kell leváltani egy kormányt. Ez történt 2010-ben is, tehát senki se kételkedjen a törvényes lehetőségekben.
T.
Adri [ 2011-12-28 01:38 ]
Megdöbbentő arról olvasni,hogy az általam már csak szociopszichopatának nevezett förmedvény, tényekkel bizonyíthatóan az aminek látom.Kéri László egyszer beszélt róla pár szót,és már akkor is kihallatszott belőle,hogy nem lesz jó,ha megint hatalomra kerül.Azok a dolgok,amik itt kiderültek,szinte félelemmel töltenek el.Mit fog tenni,ha a nép fellázad,márpedig ennek nagy a valószínűsége!De mivel gyűlölök félelemben élni,ha arra kerül a sor,én is ott leszek.Engem legjobban az zavar,hogy a rossz gyerekkorra hivatkozva mondod,attól lett ilyen.Akkor nekem is ilyennek kellene lennem,de hála Istennek csak hülye vagyok,nem őrült. :) Szerintem ez a fajta "személyiségzavar" semmivel nem magyarázható,csak egy beteg elmével.Akkor pedig firtatnám azok felelősségét is,akik hagyták,hogy idáig fajuljanak a dolgok.A barátai is betegek,vagy vakok lelkileg is?Miért nem állítják meg a rombolást? Senki sem mer szembe szállni vele?Kérdések amire senki nem tud válaszolni! Mivel ezzel a tanulmánnyal felkeltetted az érdeklődésemet el fogom olvasni a róla írt könyveket! De azért remélem gyorsan eltűnik a politikából,és egy zárt intézet lakója lesz külföldön! :))
böbe csontos [ 2011-12-27 16:50 ]
Gratulálok , ahogy összeszedted ezt a sok információt!!!
Ennek az embernek nem lett volna szabad megszületnie, az anyját már 100 x elátkoztam, hogy egy diktátort szabadított az országra, valaki azt jósolta, hogy a egy puccs -l lehet őt kimozdítani januárban a bársonyszékből, nagyon várom ezt az időt , Takarodjanak, ki innen ebből a kis országból, ekkora szemétséget , mocskolódást, még egy miniszter sem csinált, csak azt sajnálom, hogy senki nem mondja ki úgy ahogy kellene, mindenki csak utal rá. Ha itt valaki a fideszesek közül beleolvasna , hát nem mondom, MIÉRT NEM MINKET KÉRDEZNEK MEG,??? itt aztán kaphatna sok sallert, és
kokit !!
kovácsúr [ 2011-12-27 13:00 ]
megérett már az akasztófára
Tarski [ 2011-12-26 08:23 ]
Én ellene vagyok minden erőszakos cselekedetnek, de félek, hogy tavasszal valóban polgárháborús hangulat lesz. Ehhez már csak egy szikra kellene, hogy valóban zavargások legyenek. A szikra pedig lehet mondjuk olyan, mint amilyent az "Azori-hősök" csináltak. Például kiderül Simicska nagymester valamelyik disznósága, vagy lesz egy Azori-esethez hasonló cselekmény.
A dolog lényege az, hogy Orbán valóban elment a jogszerűség határáig, sőt, azon túl is, ahogy én korábban megjósoltam. A hazai ellenzék nem képes, a Fidesz nem akarja leváltani Orbánt, ezért azt a nemzetnek kell megvalósítani. Ez jobb esetben 2014-ben történhet meg, de ma már nem kizárt egy korábbi kormányváltás sem, amit a nép fog kierőszakolni.
Egy további forgatókönyv lehet az, hogy az EU kényszeríti rá a Fideszre, hogy váltsanak, mert egyébként nem kapnak Uniós támogatásokat. Ekkor pedig valóban leáll a gazdaság, nem lesz pénz az állam működtetésére, a nyomor tovább növekszik, stb, stb.
Tehát kemény esztendő elé nézünk, és ezért döntő mértékben Orbán cezaromániás személyisége a felelős.
Tarski.
hűha [ 2011-12-22 10:31 ]
Atesz! Gratulálok az elvakultságodhoz. Kérdésem csak annyi, szerinted mit szól ehhez a nyomorba taszított 9 millió magyar állampolgár, akinek az utolsó demokratikus jogait is elvette a HŐS Vezéred??? Gondolkozz ember! A következő polgárháborus események kiváltó oka ő lesz, a diktatórikus cezaromániája miatt!
Atesz [ 2011-12-21 17:51 ]
Ő a Mi Miniszterelnökünk Áldja meg Őt az ÚrIsten! Köszönjük Orbán Viktor, hogy vagy Nekünk és, hogy harcolsz küzdesz a Szent Magyarországért!!! Náladnál nagyobb Hazafit nem ismerek ebben az országban!
commander8 [ 2011-11-04 16:37 ]
Nincs mit, nekem pedig nagyon tetszett a blog ezen része.
Visszatérve Orbánra. Véleményem szerint teljesen mindegy, hogy minek is nevezzük őt, akár "pucolt karalábénak" is hívhatnánk, a lényeg valójában az, hogy azok miatt az intézkedések miatt, amelyeket az elmúlt másfél évbe hoztak, hogyan is érzi magát a társadalom. Szerintem nagyon rosszul. És most finom voltam és nőies.
Én a magam részéről nem igazán akarok egy olyan országban élni, ahol csak úgy csettintésre, csipára, kormányzáshoz tehetségtelen miniszterelnök tudatosan rombol, lop, hazudik, teszi tönkre az országot, vele együtt engem.
Tarski [ 2011-10-29 12:18 ]
Commander8!
Örülök, hogy egyetértesz velem. Igen, még nem diktátor, de azzá válhatna! Ha....s innentől kezdve jönnek a valószínűségek, amit sem Te, sem én nem tudunk pontosan megjelölni. Mivel én alapvetően természettudományos beállítottságú vagyok, sőt, szeretem a matematikát, ezért nem mondok semmit sem erre nézve. Lehet, hogy igen, lehet, hogy nem. De azt ma még semmiképpen sem lehet ex cathedra kijelenteni, hogy diktátor, mert ezt a kijelentést tudományos pontossággal senki sem tudja bebizonyítani. Én sem! Éppen ezért tartózkodom az ilyen kijelentésektől.
Köszi a kommentet!
Tarski.
commander8 [ 2011-10-26 20:09 ]
Egy kicsit előrehaladtam az előző kommenttemmel, úgy írtam meg, hogy nem olvastam el az előzőeket.
Tarski, azzal egészítem ki az előző írásomat, hajlamos vagyok arra, hogy elfogadjam azt a kijelentést, miszerint OV nem diktátor. MÉG nem az. Abban is igazat adok, hogy nem lesz belőle egy Hitler, vagy Mussolini típusú szörnyeteg. Az okokat illetően sincs vitám veled.
De azért azt lássuk be, hogy határozott és "kopogós" léptekkel halad ebbe az irányba. Éppen azért - amit te is leírtál - mert a "vérében van" hogy a hatalom megszerzése nála célkérdés, és nincs akkora hatalma, nem is lesz soha, amit elegendőnek tartana.
commander8 [ 2011-10-26 19:49 ]
Érdekes, milyen naiv a vége, azzal a megállapítással, hogy a létező alkotmány gátat fog számára szabni hatalmi arroganciájának kiélése vonatkozásában. Hát ma már tudjuk, hogy ez sem volt számára akadály, a többi kormányzati intézkedésről nem is szólva.
Ezzel az emberrel illetve az egész bűnbandájával nagyon bevásárolt az ország, a következő választások alkalmával súlyos vereséget kell mérni rájuk, egyrészt azért, hogy helyrehozzuk azt amit tönkre tettek, másrészt, hogy végre összeomoljon ez a személyiség. Ha másként lesz, akkor nagyon nehéz idők elé nézünk, nem lesz jó élni ebben a Fideszországban.
Én is félek? [ 2011-10-25 21:07 ]
Mennyi mindent kell kellene felhozni pro-kontra, de egy tény annyira minden elfuserált. hogy kedvez az oktalan nagyot álmodó nagyot mondóknak és legnagyobb baj, hogy van rá vevő.
Milyen rosszul hangzik az hogy dolgozni kell valamiért, vagy megkapod mert jár, így- úgy neked mert megszülettél, esetleg mert állampolgár vagy. Hát kedveseim annyi szaralak jár beszél súg ravaszkodik égen annyi csillag nincs is. Ez pedig a lelketlen értékromboló 40-60 évnek köszönhetjük, mert lopni-csalni illett kellett
és ha most sem teszed akkor tönkre mész! / vállalkozó mondja-írja/
Rendet rakni fejekben lelkekben úgy néz ki csak statáriális eszközökkel lehetne, de ki légyen ehhez az origó akiben lehet hinni lehet követni na ez a nagy kérdés nincsenek már Széchenyik stb
csak sületlen barmok akik alig látnak tovább az orruknál nemzetet értéket alig ismerők.
Tarski. [ 2011-09-16 12:56 ]
Bátyó!
Igen! Egyszer valahol azt írtam, hogy ha OVM a 19. század végén születik, akkor meglehet, belőle is egy Mussolini lett volna itt MO-on. S ma már történelmi emlék lehetne. Nem kellene ma vele nyavalyogni itthon is, és az EU-ban is.
Orbánnak az is a pechje, hogy egy 10 milliós ország cézárja. Bezzeg ha a 83 milliós Németországnak lenne a kancellárja...Az EU-nak pedig az a szerencséje, hogy "csak" MO. cézárja, és nem sok vizet zavar az EU szintjén. Így az EU - Orbán párharcból mindig az EU fog kikerülni győztesen, amiért a mi kis cézárunk dúl-fúl mérgében, és csinálja azt, hogy halálra adóztatja a bankokat. Ez utóbbi egy kisstílű szélhámos törlesztése azért, mert Barroso nem engedte tavaly elszaladni a költségvetési hiánycélt.
Szóval, jól bevásárolt Orbánból MO, de megérdemli a sok birka magyarja, mert nem látta előre a veszélyt. Most aztán próbálja csak levakarni magáról Őfelsége Cézárságát. Nem fog sikerülni egyhamar.....
Tarski.
bátyó [ 2011-09-16 12:32 ]
Lenne ő Hitler, Mussolini, vagy akár csak Berlusconi is, de Magyarország túl kicsi ehhez, meg itt van még a nyakán ez a tetves Európa is ...
Tarski. [ 2011-09-12 08:08 ]
S hogy mennyire nem vagyok gyáva, felajánlom neked, hogy személyesen is találkozzunk, amikor is megbeszélhetjük azt, hogy miért is vagyok én gyáva???
Tarski.
Tarski [ 2011-09-12 08:05 ]
Nem írok külföldről, csak Debrecenből. Én lennék "szar, aljas áruló"? S akkor a fiúk közül senki sem az????
Tarski.
kuks [ 2011-09-11 21:04 ]
Mármint a blog szerzője, gondolom külföldről ír, mert ilyenek a gyávák.
kuks [ 2011-09-11 21:03 ]
húúú de szar, aljas áruló
Tarski [ 2011-09-06 08:30 ]
Kedves Aktív!
Minden betű, minden szó, amit itt leírtam még ma is vállalható.
Az, hogy OV nem diktátor, még ma is állítom. Nem válhat azzá - ahogyan írtam tavaly. Az egyik honlapon éppen mostanában zajlott le egy vita A demokrácia lényege című dolgozatom kapcsán, aminek az egyik következtetése is az volt, hogy OV. nem diktátor. A jelzett dolgozat itt ezen a honlapon is megtalálható, olvasd el, és ha utána is vannak kétségeid, akkor állok a vita elé. Már megizmosodtam a vitában.....
Még annyit, hogy az nem jelent semmit, hogy én nyíltan vállalom a baloldaliságomat, amiből az következne, hogy Orbánból diktátort faragjak. Egyszerűen a szakmai tisztességem nem engedi meg azt, hogy azt mondjam Orbánról, ami nem igaz reá. Márpedig Orbán nem diktátor, tehát nincs okom azt mondani, hogy mégis az.
Tarski.
Tarski [ 2011-09-06 08:21 ]
Kedves Kovács Úr!
Én nem hiszek abban, hogy OV. azért olyan, mert roma (és nem cigány!) származású. Ez már olyan területre vinne elméletileg, amit én nem tudok elfogadni.
Megmondom őszintén, sokat gondolkodtam azon, hogy töröljem-e a kommentedet, vagy sem, de végül is úgy döntöttem, hogy nem törlöm. Maradjon itt példaként, hogy a rasszizmus milyen formákban van/lehet jelen még ma is a közgondolkodásban.
Tarski.
Egy aktív inaktív [ 2011-08-28 20:55 ]
Minden ilyen kísérlet hasznos, mert a megértés felé viszi a megérteni igyekvők gondolatait. Különösen hasznos, ha azt a tárgyilagosságra törekvés jellemzi.
Az is értéknövelő tényező, ha a megállapítások koherens rendbe illeszthetők. A szerző életszerűnek, megalapozottnak és kézzelfoghatónak tetsző részmegállapításai, valamint a végső konklúzió, miszerint Orbán V. és az általa kézi vezérléssel kormányzott Fidesz pártalakulat demokratikus lenne, ez teljes mértékben inkoherens.
Ezt gondoltam Orbán V. első ciklusbeli kormányzását megtapasztalva, majd az azt követő nyolc év során is, de amit a hatalomra kerülése óta kormányzás címén elkövettek, bőségesen elégséges bizonyítékát adják annak, hogy tisztességtelen, öntörvényű, antidemokratikus, populista személyiségből, politikai attitűdből és gyakorlatból sosem nőhet ki tisztességes, demokratikus,
realista és előrevivő hatalomgyakorlás.
Éppen ezt a leckét kéne megtanulnia a magyar választók legértelmesebb és legaktívabb tömegeinek.
Kovács Miklós [ 2011-07-28 18:10 ]
Elég gyenge ez a pseudo pszichológiai elemzés.
1. Ha már azt írod, hogy valami alapot meg lehet örökölni (génkombináció), akkor miért nem írod, hogy a cigánykultúrában, ahol az erős, független, senkihez sem alkalmazkodó férfi (domináns hím) kultusza a mai napig teljesen élő és dicséretes dolog. Így épp ezt a kultúrát örökölte Viktorka az apjától.
2. Tehát, nem kell cigányozni, csak a kulturális különbségeket ki kell elemezni.
3. Nincs igazad abban, hogy Orbán normális. Orbán pszichológiai beteg, részbeni pszichopata.
4. Bocsesz, de ha valaki 18-20 évesen ennyire véresen komolyan veszi a hadseregi szabályokat és formai előírásokat, az nem nevezhető normálisnak. Enyhén szólva is fennáll a kognitív és emocionális fejlődési patológia.
5. Nem tudom, miként jön át (gének vagy nevelés) ez a szabályok és határok nélküli cigányos szabadságigény, de ez valószínűleg működik, mert szerintem az apja is attól volt állandóan stresszes és zaklatott állapotban, mert úgy érezte, hogy muszáj neki a család érdekében eltávolodni a cigányos élettől (szerintem azért is lépett be a pártba párttag cigány ritka dolog), és ez nem ment olyan könnyen.
6. Én hiszek minden nép/nemzetiség jóságába. De az életben mindig vannak kivételek. Így a cigányok is egy olyan génkombinációt képviselnek, amellyel már vagy 700 éve nem tudnak asszimilálódni Európában. Ez nem 70 év, ez 700 év, amely alatt már hány kisebb nagyobb népcsoport, nemzetiség megszűnt létezni!
7. Ami a személyiségstruktúráját illeti, az egyértelmű paranoid perfekcionista. Többek között azért nem tud gyorsan dönteni.
8. A hatalom, mint öncél és minden áron, egyértelműen bizonyítja azt, hogy pszichopata. Mondjuk, nem annyira tankönyvi példány, mint például Berlusconi vagy esztergomi Meggyes Tamás vagy Balsai István, stb., de az irány egyértelmű.
9. Miért nem írod, hogy nem egyszer verte a feleségét?
10. Remélem, most már látod, hogy sem ez a gazember, sem a fidesz nevezetű szekta nem demokratikus intézmények, mert azt írod, hogy a demokratikus intézményeket Orbán nem lesz képes eliminálni. És most nézd meg, romokban hevernek. Még pár sarkalatos ütés és kész, lehet disszidálni, aki nem akar börtönbe menni.
11. Én miért tudtam, hogy ez lesz? Te miért nem láttad ezt? Mert gyenge az elemzésed, ill. 98 és 02 között aludtál.
12. Hidd el nekem, Orbánban benne van a fehér emberek iránti vak cigánygyűlölet. Amíg ezt nem értjük meg, nem értjük meg magát Orbánt sem.
13. Orbán utál mindent, ami, szép, tiszta, okos, intelligens, polgári. Lehet, hogy még saját magának sem meri beismerni, mennyire utál mindent, ami európai, demokratikus és egyértelműen a fehér emberhez kapcsolódik.
14. Gondolom, észrevetted, hogy egyetlenegyszer nem láttad őt sehol kultúremberekkel beszél(get)ni.
15. Cigánynak európai kultúra végtelenül idegen és idegesítő.
Üdv.: Kovács Miklós, Budapest